Boots bak?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jasmine1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 9 762
J

jasmine1

När jag är ute och tränar/tävlar ser jag en del som har boots på bakhovarna på sin häst. Men det är väl helt onödigt? En häst kan ju inte trampa sig bak. så vad gör det för nytta?

Sv: Boots bak?

kan kan dom...ta t,ex en "spunkig"häst som ofta studsar o hoppar o har sig. man vet ju aldrig vart bena far. det gäller attt känna sin häst

Jag har hört att en del har boots bak för att hästen ska lyfta bakbenen mer, men jag antar att det inte är den enda anledningen.

hm min ponny gör alltid de på vintern.. alltid på samma ställe varje år på samma hov. så han har boots på bak på vintern.

Du skulle se hur mina bak-boots ser ut, så ändrar du nog åsikt.... :smirk:

Dom blir helt söndertrasade! Har boots i hagen och trots att han har såna i konstläder och neopren så håller dom bara nån mnd innan dom är sönder.

jamen då är vi två. får köpa nya boots hela tiden.. de är liksom.. inte så hållbara :crazy:

både min ponny och min stora häst har fått broddtramp på bakbenen. Dumt nog tog jag bort skydd i hagen för stora hästen för några veckor sen och ja visst fick man sig en otrevlig överraskning när han nu trampat sig på bakbenen. Så därför har man boots bak och de kan visst trampa sig där. varför ska dom inte kunna det?

Min häst har när jag rider ute/tränar/tävlar.
För att jag vill.

Jag har nästan alltid boots runtom när jag rider terräng, spec. om jag har större brodd är jag brukar ha. Ibland kommer man i mål med boots som ser ut som i nyskick, ibland kommer man i mål med boots som nästan ramlar i tio delar.

Mitt sto gick med boots bak efter en skada för att hon skulle ta i lite mer med bakbenen - och då sätta lite muskler på det sättet. Det fungerade faktiskt över förväntan...

Och jag som trodde det var bara jag som har en enorm åtgång på boots även om det är till fram men hon behöver inga broddar för att ta sönder sina boots det gör hon så bra ändå. :)

Mvh
Camilla

det är bara när broddarna är i ja får köpa ett stort lager boots.. men va ska man göra. hällre köpa massa boots än massa nya fossingar.

Förutom att de faktiskt kan trampa sig bak, sä är det rätt praktiskt att ha lindor och boots runt om när man kör upp dem till ridhuset, då är hästen skyddad under transporten, och man behöver inte byta skydd för att träna.

*kl*

Jag har en stor kotring på ena bakbenet på Lippan.

Hon kan inte ha boots på ena bakbenet eftersom den hemska muggen hon hade i höstas har gjort att hon har sådana gräsliga ärrvävnader i karleden.

Och peppar peppar så har hon ännu inte trampat sej på bakfosingarna.

Kan dom inte!?

Har boots runt om på min ponny när jag rider. Hon är riktigt duktig på att springa ihop med bakhovarna... På stora hästen har jag boots i fram. Tycker att boots är en av de bästa uppfinningarna sm finns i skydds väg

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 427
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
517
Senast: warg
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka