Boots fram och bak till hoppning

JoCfin

Trådstartare
Jag behöver boots både fram och bak till min häst när vi hoppar på vintern (broddad runt om och trampar sig själv med baktass på baktass om ni fattar). Problemet är att alla icke-gummi-boots (får han skav av) ser ut som sk*t efter ett par månader. Tips på några bra och inte skitdyra (400 per par max)? Har provat globus och hööks.

Sv: Boots fram och bak till hoppning

mjukare gummiboots? annan storlek? inte ha dem på dygnet runt? ju mjukare gummibootsen är desto bättre brukar de hålla och ge mindre skav.

Har dom altså bara på när jag hoppar inte dygnet runt...

Har du testat att smörja gummibootsens insida med olja? Det gjorde jag när jag hade boots på min (och hon hade dem på sig i hagen), vilket fungerade bra trots att hon kan få skav av allt. (Inklusive fleecelindor)

Hästbutiken på jägersro har massvis med boots. Finns i naturgummi, från lövtunna till tjockare. Köpte det till pållen som fick skav av vanliga gummiboots.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 886
Utrustning Hej, vill ta av bakskorna och ersätta med boots vid behov (samt brodda bootsen på vintern vid is). Detta känns som en superlösning men...
Svar
19
· Visningar
3 723
Hästvård Min fyraåring har provats bli skodd fram nu i flera omgångar sen i somras. Själva skoningen är inget problem men skorna sitter på max 2...
Svar
16
· Visningar
2 005
Senast: Raderad medlem 124573
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 854
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025