Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag använder boots för att det kan balansera hästen och göra den starkare i sina steg. Den får mer avkänd jämnvikt då man använder dem. Sedan har jag hört att det styrketränar hästen. Använder det först då min häst har bra kondition och har starka muskler. Jag tycker inte att man ska använda dem för att korrigera taktfel, det är något som ska funka utan hjälpmedel enligt min mening
Boots brukar ju ge effekten av att hästen får mer aktion, det syftet har jag bara på tävling
Det har du faktiskt rätt i
Men jag tycker man kan använda det som ett hjälpmedel om det är helt åt helsike med takten. Jag har haft stora problem med passtaktig tölt med min valack, så vi har tränat som dårar, haft boots som hjälp imellanåt, alltså inte särskilt ofta.
Jag använder det också på tävling för att få aktionen
Kläder & Bli fin
Jag skulle behöva köpa nya vinterskor, för ridning och promenader. Tyvärr blev det lite bråttom så jag måste köpa i butik. De butiker...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...
Kropp & Själ Har varit iväg på en stughelg med kollegor/vänner, men hann lämna in en drygt 5 km löprunda mellan en tur på sjön och bad i utejacuzzin...