Borde all ridsport dumpas från OS?

Seabaz

Trådstartare
Som rubriken säger. Av just den anledningen att hästar är levande djur/redskap. Inte som en cykel eller surfbräda.

Nej jag är inte emot ridsport men det finns ju rena hästtävlingar utan andra idrotter inblandat.
OS är OS liksom....

:)
 
Vad är det för skillnad på ridsport som ingår i ett större idrottsarrangemang och de egna tävlingarna menar du? Det är ju samma hästar, ryttare och regler. Hästar likställs väl inte med cyklar och surfbrädor bara för att det tävlas med sådana inom samma område? Hästar fanns med redan under antikens tävlingar så att deras närvaro inte skulle passa i OS håller jag inte med om.

Nej, jag tycker inte ridsport ska tas bort från OS. Dock måste det finnas acceptans inom den olympiska organisationen att försöka få fler länder att tävla i ridsport kan inte göras genom sänkt kvalitet på kvaltävlingar. Sådant kan resultera i att det blir farlig.
 
Jag tycker absolut att ridsporten ska vara med. Men jag tycker att man för hästarnas skull ska ha hårdare kvalregler så att de ekipage som kommer till OS verkligen är redo för det. OS ska vara det största och finaste att vinna och man ska därför inte sänka nivån så bara för att alla ska få vara med.
 
Nej, just argumentet att man tävlar med ett djur inom ridsporten tycker jag inte är hållbart för att stryka grenarna från OS. Frågan för mig är snarare hur länge kan man försvara det internationella globala hästtävlandet i nuvarande form, samtidigt som klimatlarmen pumpar ut över oss allt oftare och allt starkare.
 
Nej, just argumentet att man tävlar med ett djur inom ridsporten tycker jag inte är hållbart för att stryka grenarna från OS. Frågan för mig är snarare hur länge kan man försvara det internationella globala hästtävlandet i nuvarande form, samtidigt som klimatlarmen pumpar ut över oss allt oftare och allt starkare.
Tänkt densamma, man borde kunna ha internationella ligor fast man tävlar på hemmaplan på samma bana, program osv och samma underlag. Varför måste alla ta sig till ett och samma ställe? Hade väl räckt till finalerna i såfall?
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 483
Senast: Elendil
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 910
Senast: Angel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp