borderterrier för jakt

hoppsann

Trådstartare
Hej.
En kompis till mig har lust på er border som jaktkompis.
Jag tycker det är en jättetrevlig ras, men har bara träffat dem som sällskapshundar.
"Min" ras har inte ett uns jakt i sig! :)

Mina frågor.
Ska man ha en hund eller tik?
Är det några speciella linjer man skall se sig om efter, eller några man skall styra undan?

mvh

Sv: borderterrier för jakt

Om man ska ha en border till jakt så köper man helt enkelt en med jaktlinjer, gärna lite mindre (beroende på vilken jakttyp) eftersom de idag är för stora enligt min smak.

Det bästa är att söka på nätet, kontakta borderterriersällskapet så har de en speciell jaktkontaktperson som vet allt om dte där. Bor hon i södra Sverige så har jag minst en uppfödare att rekommendera.

//E

Sv: borderterrier för jakt

1000 tack, jättebra tips jag skall kontakta dem!
Det är ju så svårt när man inte haft att göra med rasen "på det sättet". Man har ju en hum om sin egen ras...
Det är inte omöjligt att jag hör av mig till dig!

tack igen!
mvh

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 314
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 346
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?