• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Dojo Kelder
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 750
D

Dojo Kelder

En häst som haft borelia men friskförklarats... kan denna få några "men" i efterhand??

Sv: Borelia??

Jag vet faktiskt inte om de kan få några direkt men av borrelia men har ett halvblod som är 14 nu och hon hade borrelia hos förra ägarna för 8 år sedan och hon visar inga tecken på men från det. Hon var väldigt dålig och enligt förra ägaren och deras vet så satt det i vänster bakben, men nu märks ingenting av det.

Sv: Borelia??

Min häst hade reaktioner i 7 leder samt ryggöm. Efter behandling försvann alla reaktioner utom i en led, även ryggen blev bra. Med lite kortison så blev även sista leden bra (dock ej sprutad i led, utan tabletter).

Det har nu gått 7 år och hon är fortfarande frisk men får många konstiga symptom, såsom urivägsinfektion, headshakingsymptom , ev. allergi (prov är taget) mm. Kanske blev immunförsvaret utslaget eller så skulle dessa symptome komma ändå???

Hon hade även erlichia, dock 2 år efter borrelian....och höll då på att stryka med av behandlingen...

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Mearas
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Freazer
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 236
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka