Bukefalos 28 år!

D

Dojo Kelder

En häst som haft borelia men friskförklarats... kan denna få några "men" i efterhand??
 
Sv: Borelia??

Jag vet faktiskt inte om de kan få några direkt men av borrelia men har ett halvblod som är 14 nu och hon hade borrelia hos förra ägarna för 8 år sedan och hon visar inga tecken på men från det. Hon var väldigt dålig och enligt förra ägaren och deras vet så satt det i vänster bakben, men nu märks ingenting av det.
 
Sv: Borelia??

Min häst hade reaktioner i 7 leder samt ryggöm. Efter behandling försvann alla reaktioner utom i en led, även ryggen blev bra. Med lite kortison så blev även sista leden bra (dock ej sprutad i led, utan tabletter).

Det har nu gått 7 år och hon är fortfarande frisk men får många konstiga symptom, såsom urivägsinfektion, headshakingsymptom , ev. allergi (prov är taget) mm. Kanske blev immunförsvaret utslaget eller så skulle dessa symptome komma ändå???

Hon hade även erlichia, dock 2 år efter borrelian....och höll då på att stryka med av behandlingen...
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Tänkte vi kunde dela med oss om hur vi använder och förvarar det vi odlar efterhand som vi sködar det. Även sånt som vi plockar ute i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 116
Senast: Diamonian
·
  • Artikel
Hästnyheter Kraven på domare och stewarts är orimliga, det menar Crispin Parelius Johannessen som fotograferat de blå tungorna på världselitens...
Svar
1
· Visningar
413
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
595
Senast: MiaMia
·
Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 829
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp