Börja plugga

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Treasure86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 835
T

Treasure86

Nu ska jag börja plugga till hösten och jag ska vara på skolan 2dagar i veckan. Oliwer blir 11månader när jag börjar. Hans pappa, mormor och en kompis ska ha honom när det behövs. Till våren har han dagisplats.
Har någon några bra tips på hur man hittar en balans på allt i vardagen? Med plugg, barn, häst och bara hinna låta sig ta det lungt. Det blir lätt så att jag antingen gör massa eller tappar motivationen och gör knappt ingenting utom det viktigaste. Har nog lite depperioder ibland...:o
Försöker planera min tid genom att skriva allt i almanacka, men blir att jag lätt skjuter upp saker när det blir mycket. Vet att jag behöver ta en sak i taget...
Snälla några tips, hur gör ni även med jobb och så?:bow:

Sv: Börja plugga

Jag ska också plugga till hösten, men jag kommer vara i skolan 4 dagar i veckan. Det kommer att bli låååånga dagar, tar bussen 07.20 och är hemma igen 17.40. Men eftersom det tar 1.5 timme att pendla i vardera riktning så tänkte jag plugga lite på tåget.

Linus bli också 11 mån när skolan börjar och hans pappa ska vara hemma med honom till januari:) då han ska skolas in på dagis.

Plugga hade jag tänkt göra någon timme när jag gått i skolan och lite på helgen. Hästen hade jag tänkt rida 4 dagar i veckan nu när hon är 4 år så då rider jag bara 2 av dagarna jag går i skolan och det blir när Linus har gått och lagt sig.

När man nu har barn och pluggar ser jag det som att jag kommer att vara mycket mer effektiv så att jag kan spendera min lediga tid med Linus. Är man aktiv tiden man är i skolan så har man igen mkt sen. Sen är jag sjukt motiverad då jag får min utbildning betald:bow: så då går det nog lättare också.

Sv: Börja plugga

Vad ska du plugga? Och hur får du det betalt? *nyfiken*
Skönt att man inte är ensam om det, jag är också grymt motiverad just nu men det kan ju pendla...:d

Liknande trådar

Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 281
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 875
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka