Börjat med annat hö...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 686
J

Juvelflickan

Hejsan!
Nu har vi köpt in hösilage i stallet. Undrar hur länge man ska blanda höet enligt alla er här? Intressant att höra!
Undrar även om vaccination mot Botulism är en självklarhet?
Tacksam för svar!

Sv: Börjat med annat hö...

Det är lämpligt att ta åtminstone 14 dagar på sig att byta ut högivan mot ensilage. Och JA, givetvis ska man vaccinera när man fodrar med ensilage.
//marti

Sv: Börjat med annat hö...

Juvelflickan skrev:
Hejsan!
Nu har vi köpt in hösilage i stallet. Undrar hur länge man ska blanda höet enligt alla er här? Intressant att höra!
Undrar även om vaccination mot Botulism är en självklarhet?
Tacksam för svar!

Vi brukar i samband ge något för att hjälpa magarna vid övergången, typ "mag-tarm" el. liknande. Håller helt med ovanstående, vi vänjer minst ca 14 dagar vid byte mot annat foder.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 376
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 965
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka