Börjes bomlösa pad

sissu

Trådstartare
Är det någon som har bild att visa på Börjes bomlösa? Är det öppna fickor på den så man kan stoppa om den själv?

Sv: Börjes bomlösa pad

Jag har inte min hemma så jag kan kolla. Men jag tror inte det.... Inget jag sett eller hittat iaf .

Vänta nu... Menar du padden eller sadeln...

Menar du padden så är den öppningsbar på ovansidan.

Trodde du menade sadeln först ;)

Menar paden, var kanske lite otydlig i frågan.. Tack, precis vad jag ville veta. Du har ingen bild på den?

bettysmatte skrev:
Jag var också lite förvirrad, men säger som du: padden är öppningsbar men inte sadeln.

Som ni får till det :D hur i hela friden skulle sadeln kunna vara öppningsbar..

Då kanske man kan handla och klippa klistra då.

sissu skrev:
Som ni får till det :D hur i hela friden skulle sadeln kunna vara öppningsbar..

Då kanske man kan handla och klippa klistra då.

Vad är det för konstigt med det?
Den sadel jag har från Pfiff är rätt lik Börjes, och den är öppningsbar. Skulle nog tagit för givet att även Börjes och Hööks bomlösa är det också.

Att Pfiffen är öppningsbar på undersidan var en av alla saker som gjorde att jag valde Pfiffen före både Börjes och Hööks....

Belinda skrev:
Vad är det för konstigt med det?
Den sadel jag har från Pfiff är rätt lik Börjes, och den är öppningsbar. Skulle nog tagit för givet att även Börjes och Hööks bomlösa är det också.

VA.. Där ser man. Av vilken anledning är den öppningsbar? Runt om hela för att kunna tvätta den eller?

Intressant.

sissu skrev:
VA.. Där ser man. Av vilken anledning är den öppningsbar? Runt om hela för att kunna tvätta den eller?
Intressant.

Fodret är öppningsbart undertill, förmodligen för att man ska kunna lägga i paddning av eget val...det har iaf jag gjort.
Har för mig att Palle hade en bild på hur det ser ut ;)

palle skrev:
Exakt... här kommer bilden... här har jag satt fast en isärklippt vanlig teddypad, men jag har grandeurilägg också som jag kan använda vid behov... men så länge som det inte blir något tryck på tornutskotten så räcker teddypaddsbitarna.

http://www.pixbox.se/pic_show_id3862595.html

Förstår varför ni valde pfiff, mycket smart. Skulle också valt denna av de tre billiga om den hade varit i rätt str. Vi kan bara ha en 13" så valmöjligheterna är inte så stora.

Hööks: 2 695:- + frakt + utrustning

Börjes: 2 745:- + frakt + utrustning

Pfiff hos Österbo Hästgård: 2 348:- INKL FRAKT OCH UTRUSTNING + att den skickas så fort som beställningen gjorts... till skillnad från annat ställe som visserligen är 200:- billigare...

palle skrev:
Hööks: 2 695:- + frakt + utrustning

Börjes: 2 745:- + frakt + utrustning

Pfiff hos Österbo Hästgård: 2 348:- INKL FRAKT OCH UTRUSTNING + att den skickas så fort som beställningen gjorts... till skillnad från annat ställe som visserligen är 200:- billigare...

Men finns det någon padd som man köper eller kommer en med? Hittade ingen på deras sida.

Hööks har en padd man kan beställa, men av vad jag hört av dom som gjort det så är den rätt usel... både vad gäller tjocklek och att den lätt glider...
Vilket är nästan exakt samma omdömme som dom som köpt Horse saver padden ger...

Rekomenderar att man köper en "riktig" padd från Vrå, Torsion eller Kaupre....

Vilket jag är jättglad för, och som jag hade missat helt och hållet om det inte varit för dig :bow: :bow: :bow:

Ropar inte hej än, men det känns ju hoppfullt.

OK... då ligger nog HÖÖKs bäst till hos mig eftersom jag bor ganska nära och slipper frakt....

Hur mycket skiljer det i kvalitet..?

Och, behöver jag padd på en ardenner? Alla säger olika jag vet varken ut eller in...suck!

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
540
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: warg
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka