Börjes bomlösa

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 661
S

Sparf

Läste för ett tag sedan en tråd om börjes bomlösa men behöver lite kvalitesråd om den.

Jag funderar på att köpa den , eftersom jag inte har hur mycket pengar som helst och för att min ena pålle behöver en bomlös snarast.

Nu frågar jag er som har en bomlös från börjes, ni som provat en, kännt och klämt osv , om vad ni tycker om den. Positivt och negativt om främst kvalitet men även om hur den känns för övrigt.

Tycker ni jag ska slå till eller spara i typ 5 månader till tills barnbidraget räcker till en dyrare, som jag dessutom redan har erfarenhet av?

Tack på förhand

Sv: Börjes bomlösa

Det står bara "inga träffar" :sad:

provade även att söka själv men hittade då bara min egen.:crazy:

nuu, funkar det. Men det är inte rätt tråd:crazy:

Får nog fortsätta på den här tråden iallafall.

Okej.. Jag hittade ingen fler, jag letade kanske inte tillräckligt noga :p

hehe, det gör inget:p tack ändå:D

Du har ingen erfarenhet av börjes bomlösa sadel kanske??;)

Sparf skrev:
Läste för ett tag sedan en tråd om börjes bomlösa men behöver lite kvalitesråd om den.

Jag funderar på att köpa den , eftersom jag inte har hur mycket pengar som helst och för att min ena pålle behöver en bomlös snarast.

Nu frågar jag er som har en bomlös från börjes, ni som provat en, kännt och klämt osv , om vad ni tycker om den. Positivt och negativt om främst kvalitet men även om hur den känns för övrigt.

Tycker ni jag ska slå till eller spara i typ 5 månader till tills barnbidraget räcker till en dyrare, som jag dessutom redan har erfarenhet av?

Tack på förhand

Har tyvär inte sett/provat sadeln.. är också nyfiken på den, sökte på "bomfri" med sökmotorn och då kom flera trådar upp!!

Nej jag har ingen erfarenhet av den. Har haft en Barefoot Cheyenne innan, nu har jag en Torsion Endurance :love: :d

Här är ett par bilder när sadeln ligger på min haflinger. Det är padden de säljer som ligger under.

nebellochbomlsfrminskad.jpg

nebellochbomls002.jpg

Än så länge är jag väldigt nöjd med sadeln...

svarar lite till alla:

Tack för bilderna!! De var jättebra och jag tycker sadeln 'ser' väldigt fin ut. Den ser precis ut som en vanlig dyrare bareback. Jag tror faktiskt jag överväga att skicka efter en, men först måste jag åka till hästaffären här i närheten och provsitta en bomlös, för storlekens skull.

med tanke på sökningarna så gjorde jag nog fel:p Men tack ändå, för en av trådarna va väldigt bra:D

Satanic och Bettysmatte: har ni ridit i era än? Känns det som om den är av bra kvalitet?

Ja, det är ju jag som sitter på där:D ... Tycker att den känns helt okej, men har ju inget annat att jämföra med när det gäller bomlöst. Den ligger väldigt stilla på min häst, tycker jag. Nu har jag ju en unghäst och vi tar bara kortare turer i skritt och lite trav. Men vi knatade upp och ner för några backar, och sadeln låg där den skulle. Hade inte ens spänt gjorden särskilt hårt.

Hehe, jag tänkte inte på vad jg skrev riktigt:D
Det låter som en bra investering. Jag tror jag beställer en faktiskt. Trots allt kan dom ju inte sälja vad skit som helst. det måste ju vara hållbart. Och sen så har man ju ett års garanti i underhåll, eller vad det va.

Tack iallafall. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 558
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka