Börjes flugtäcke

Nethril

Trådstartare
Hur är det egentligen?

Hur är passformen? och är det någorlunda hållbart?
håller sig halsen uppe utan grimma?

Sv: Börjes flugtäcke

Vill också veta!
Har det ngn effekt på knotten?

Jag har förra årets utgåva.det ljusblå.Det är fortfarande helt och fint trots att jag har en häst som rullar sig minst 2 ggr dag och han hadde det på sig dagligen i stort sätt hela betesperioden..Passformen är helt ok.Jag har en normalbyggd häst det enda som är är väl att halsdelen är lite vid.men annars tycker jag att det sitter bra.Min häst får inte skav av det eller så.
Kan tyvärr inte svara för hur årets utgåva är men det är samma märke.

Passformen tycker jag är helt ok men halsen är inte bra, skulle inte rekommendera det täcket till en riktig eksemhäst då halsen sitter dåligt. Men det går ju köpa kardborreband och sy fast själv.:angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
677
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka