Börjes Himalaya täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 179
E

Egonson

Hur håller de för regn? Är sugen på Himalaya regntäcket för 399 kr och vill gärna höra vad ni har för erfarenhet av det.

Sv: Börjes Himalaya täcken

E de det Himalaya regntäcket med bogveck? Jag har det gamla utan bogveck och tror att det är samma utförande på dem förutom bogvecket. det höll tätt i ös regn och helt suveränt i kvaliteten. har hållt trots mkt bus i hagen med kompisarna.

En i stallet hade ett sånt och det verkade helt ok och höll tätt

Har använt dom tidigare modellerna och är mer än nöjd...

Dom har hållt tätt i >6 år nu.....

Jag köpte det förra året och är jättenöjd! Det är kanonbra till det priset. Det håller tätt och andas, och verkar slitstarkt. Min häst har använt det mycket, och trots att han inte helt lugn i hagen alla gånger, så har det ändå inte en skråma! :bow:

Det enda jag kan anmärka på är att det KAN vara lite stort i bogen för en del hästar, samt att kryssgjordarna tycks vara gjorda för en elefant! :D Dom är väldigt långa.

Då har jag väl elefanter då...tycker att gjordarna är alldeles precisa..däremot är gjordarna oftast förkorta på täcken av andra märken...;)

Då va nog min häst en elefant hon oxå, gjordarna va inte för långa på stl. 145. hade det till ett fullblod. tyckte det satt perfekt i bogen. men det variera väl från häst till häst.

hi hi hi...
Jag har haft mina på:
Irländsk Hunter, 155 cm i täcke, sålt till annan person då min häst inte finns längre..
Halvblod, 135 cm i täcke, kommer att användas av min "nya" Lipp dåtidigare häst inte finns längre
New Forest, 125 cm i täcke....används som "regnövertäcke" då Shires Highlander-täcket, 125 cm, är varmt men inte regntätt...

Haha! Är gjordarna olika långa kanske (även om det är samma storlek)? På mitt täcke var i alla fall gjordarna oerhört långa, och hästen är inte smal utan i lagomt hull. Jag har också hört andra som tyckte kryssgjordarna var på tok för långa. Men det är inget som drar ner betyget på täcket eller vad man ska säga, man kan ju förkorta gjordarna.

Köpte ett i vintras och det har hållt helt tätt trots ihållande regn i flera timmar! Jag är supernöjd!
Det sitter som gjutet på min häst..men håller med Russis att gjordarna lätt blir låååånga.

love_loppan: Ja jag menar det "nya" med bogveck, finns i blått och beige har jag för mig.
Russis: Hrm.. Stor i bogen är nog inga problem här, pållan är breeeeed och fyller mer än väl ut de täckena hon redan har.. :D
Långa gjordar brukar inte heller vara något problem, snarare tvärt om, pållan har ganska stort bröstomfång (nordis) så det är bara bra om de är lite längre.
Jag har en stor häst i liten förpackning (151 cm, drar 155 i täcken) :idea:

Tjaa..
Det får bli ett sånt, ett blått rengtäcke till pållan som håller bra OCH är billigt, helt suveräääänt ju!! :bow: :love:

Nu ska vi bara ta oss till Börjes också :angel:
/Álin utan körkort

Senast ändrad av en moderator:

Jag köpte ett sådant helt nytt av en i stallet (låg kvar i förpackningen) då det vart ett litet hastigt hästköp och jag inte hunnit få tag på alla sakerna till hästen innan. Tycker det är väldigt bra för pengarna i alla fall. Det sitter bra på henne, har ännu inte läckt något, verkar även vara slitstarkt då det är lika helt och fint fortfarande. Så jag är jättenöjd med detta täcket. Tycker jag fick mycket täcke för pengarna!

Gör dej ingen brådska bara....såg just på smålandsnytt att det brunnit där i natt...både i butiken och i ett av hästlagerladorna...lagerladan vart helt utbränd :(

Jag köpte ett förra sommaren och är nöjd med det eftersom det håller mycket bra mot regn. Faktum är att det är ett av de mest regnsäkra täcken jag någonsin haft.
Fodret var av lite sämre kvalité och gick sönder efter bara ett par dagars användning (sprack i ryggsömmen).
Och gjordarna ÄR rejält långa.

Immer

palle skrev:
Gör dej ingen brådska bara....såg just på smålandsnytt att det brunnit där i natt...både i butiken och i ett av hästlagerladorna...lagerladan vart helt utbränd :(

:( :( :( :( :(

Kan inte alla bukemänniskor åka dit och restaurera lagerlokalen samt hästsportsaffären??

Ibland så undrar man varför det händer en massa hemskheter samtidigt....fast att jämföra en "simpel" brand med hemskheterna i London ska man nog inte göra....men bägge ÄR lika hemska då det finns misstanke om att B***sbränderna var anlagda....
:(

Hela vägen till Börjes ? :eek:
Var i närheten av Börjes och hämtade hem min andra häst i slutet av mars detta året (hon hade varit på foder och skulle nu komma hem för att vara sällskapsdam till min valack igen) och vägen dit är FRUKTANSVÄRD :angel:

Oj jösses då! :crazy: Det var inte bra. Nää.. Då kanske man får ställa in besöket.. :(
Ja vi får se hur det artar sig. Har den där tidningen någon hemsida man kan läsa på? Eller är det en tv-nyheter kanske.

Fröken_Skåne: Japp, HELA vägen :p :D Såååå farligt är det väl inte :D

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av denna eller liknande paddar? Vill höra allt!
Svar
0
· Visningar
45
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
560
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V