Börjes tingsryd kvalité?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare emgard98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 3 465
E

emgard98

Hej.
Tänkte bara höra hur ni tycker att börjes tingsryd kvalité är på ridutrustning? Sadlar? träns osv.?

Sv: Börjes tingsryd kvalité?

De sakeer jag beställt från Börjes har vart kanon.
Jag älskar Börjes och bläddrar igenom katalogen varje dag :)

För de priserna har de bra kvalitet kan man väl säga, ibland får man ju tyvärr dåliga grejer men ibland är de kanon och såklart billiga!

Beror på vad du köper. Börjes har mycket fint, märkessaker, så det beror ju på vad du köper.

Du kommer säkert få en massa svar att det är dålig kvalitet..

Men, jag måste säga (och jag har en mil till Börjes och har handlat 90 % av allt mitt där) att jag aldrig har varit missnöjd med nåt.

Hööks däremot är motsatsen...

Har gamla vintertäcken från Börjes som går mot sin 8:e vinter utan en skråma, och likadant deras billiga strykkappor, trots nästan daglig användning.

Samtidigt, du får ju vad du betalar för, man kan till exempel inte förvänta sig det mjukaste tränset för 100 spänn.
Sen beror det ju lite på vad du handlar, märkesgrejerna håller ju samma kvalitet om du handlar dom på Börjes som hos nån mer exklusiv affär.

Kan ge dej ett exempel. :)
Nu har jag ett träns därifrån för 120 spänn, använder hela, bara tygllarna är utbytta. Det har hållit bra mycket bättre än mitt andra för 600 spänn som gick sönder efter ett par månaders normalt slitage.

Köpte dock samma träns för ett par år sedan och det höll i en månad, lädret vägrade mjukna och spännena rostade nästan direkt.

Samma träns, helt olika kvalité...

OKej, nån sadel som ni kan rekommendera? någon som inte är alltför dyr då det blir en ny efter sommaren?
Någon sadel som håller kvaliten för billig peng?

Har köpt träns och kandar där och dem är jag nöjd med. Bra läder. (inte det där "papperslädret" som det kan vara annars i billiga läderprodukter.
Har ingen erfarenhet av sadlar därifrån.

Någon sadel som håller kvaliten för billig peng?

En begagnad märkessadel är nog bästa köpet. :)
Dels så är det nog en bättre sadel överlag, eftersom den kostade en hel del som ny, dels kan du sälja den i höst för samma pris som du köpte den för. En Stübben eller County t.ex. kan du köpa nu för 4-5000:- och få igen pengarna sedan.

En ny billigare lädersadel tappar mycket i värde av att användas, så du kommer att förlora nästan alla de pengar du lagt på den. En sadel som kostat 4000:- som ny är i höst värd kanske 1000-1500:- när du använt den. Förmodligen är den inte speciellt eftertraktad heller, så det kan bli svårt att sälja den i vilket fall.

För övrigt så gillar jag Börjes, de ha mycket prisvärda saker och täckena brukar vara mycket bra även jämfört med mycket dyrare täcken.
Men Kingstonprodukterna är lite si och så i kvalitén. En Kingstonsadel skulle jag aldrig köpa igen, träns är tveksamt...:smirk:

OKej, Jo har funderat på att köpa begagnad sadel. Men de är ba de att då kan man intre prova den för att sedan kanske skicka tillbaka den om den inte passar. =/ En sadel köpt från affär brukar man ju oftast få ta hem å prova först.
Okej, Så kingston är inge bra? Såg en kingston för runt 2000 där. Okej, billigt så de måste ju va uselt, men endå. Någon sadel runt 3-4000? som håller någorlunda då?
Spelar inte så stor roll om den går ner i priset, eftersom att jag antagligen har sadeln kvare som "skit"-sadel eller vad man ska säga.

Om du köper en begagnad sadel i butik borde du få prova, och samma sak om du köper av någon privatperson som bor hyfsat nära. Då kan ni ju komma överens om pengarna tillbaka eller lån, och du kan ta hem sadeln och prova den..

Det finns en Wintecsadel där som är min förra:D

jo iofs. men endå. =/ lättare att prova från butik. Svårt att hitta nån sadel som ligger nära. =S har tittat lite efter sadlar, men ingen som finns i närheten.

Hööks då? någon som har någon sadel därifrån? Dom säljer ju mest deras egna märken? är dom något att ha dom då?

precis!!! Jag skulle byta in min sadel för ett par veckor sedan på börjes,jag har haft den 7 månader,köpte den ny!! Dom ville bara ge mej 1500:- ... Gav 3500 för den ny där!!

Men ta med dig hästen till Börjes.

Kvalitén på börjes-grejerna är varierande. Det mesta jag har köpt därifrån har varit bra. Men förra året köpte jag ben-reflexer som var värdelösa, gick typ sönder när man tog ut dom ur förpackningen. Men annars har dom mycket billigt och bra. Billiga sadlar tycker jag dock att man ska undvika.

Syntetsadlar är mer prisvärda än lädersadlar om man ska ha en billig. Griffinsadlarna hos hööks tycker jag är bra. :)

jag har bara köpt lite smått och gott där såsom ridstrumpor, schabrak, benreflexer mm och det har varit jättebra. det har hållit super hela tiden ochd et var ett par år sedan jag köpte dessa. När jag väl ska köpa något så ska jag göra det hos börjes för h**ks har jag tappat förtroendet lite för...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
937
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 392
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka