Sv: Börjes tingsryd kvalité?
Deras billigare träns är väll inte så mycket och "hurra över", bättre att investera i lite bättre grejer på en gång. Dvs. köp inte ett träns för 150 spänn, det lönar sig att du i stället lägger ut från ca 300 o 400:- så kan du i alla fall få ett med hyfsad passform och ok läder.
Sedan har de ju dyrare också, av kvalitétsläder (dvs. mjukt och fint från början, god kvalité och fina grejer..)
De billigare sadlarna som kostar runt tusenlappen kan jag säga att de är bara skit. Bom, stoppning är dåligt och stoppningen kan vara ojämn, det är dåligt gjort och lädret är jätte kasst! Verkligen inget och ha, men det gäller generellet de nya sadlarna som ligger på en tusenlapp i nypris. Lägger du ut 3000-4000:- så är det väll knappast fortfarande några kvalitétssadlar som det är tal om, och de kanske inte är jätte behagliga att rida i heller men de är i regel bättre för hästarna i alla fall. Sedan har de ju bättre kvalitétssadlar också!
Grimmor, borstar, hästvårdsartiklar och stallinredning m. tillbehör är i regel billigast på börjes och när det gäller dessa saker så brukar det vara bra grejer även fast dom är billiga!
Likaså har de fodertillskott som är billigt, men som funkar bra.
När det gäller ryttartiklar så är det väll lite blandat. Många tycker t.ex. ridbyxorna är prisvärda och så kan det nog vara. Är man bara friditsryttare eller ridskoleryttare t.ex. och vill ha ett par billiga men ok ridbyxor så tycker många ofta att de från Börjes duger bra. Själv har jag haft ett par därifrån som jag köpte för ett par år sedan och de var hyfsat sköna i alla fall och verkade ok för det priset, men det var lite konstiga storlekar på dom och mina blev väldigt stora

för de var så himla stretchiga + att de var stora i storlekarna med.
Har en jacka därifrån med och den är skön, helt ok kvalité med!
Men även denna hade jag kunnat tagit en stl. mindre på.
Så när det gäller kläder och sånt är det väll lite blandat.