Börjes vinterstövlar

Chili

Trådstartare
Det finns ett par bruna läderstövlar på Börjes, fodrade med äkta ull. Någon som testat dessa? Är nyfiken på om de vore något att ha! :)

Sv: Börjes vinterstövlar

Jag skulle oxå vilja ha dem men som vanligt så finns det inga stövlar i vid, då blir de för små för mig..

Finns det alltså storlekstabell på hemsidan? Jag hittar inte, var finns den?

Senast ändrad:

Verkligen! Mailade igår om storlekstabell, hittade tabellen i deras onlinekatalog men dessa stövlar finns inte med i den katalogen. Jag har lite korta ben så de flesta stövlar är för långa, hoppas dessa inte är för lyktstolpar..! :D

Undrar också om de stövlarna. Är det ull på hela insidan? (Dvs både foten o skaftet), normala i storleken? Tål de vatten/snö/lera?

De är ju i läder så tänker mig att de tål lite påfrestning men inte så mycket. Det finns ju impregnering till läderskor, är nog en vettig investering! Men det gör ju också att lädret blir mörkare (använder det till mina läderkängor jag har till vardags). Antar att de är helt nya i sortimentet och ingen har hunnit prova dem en vinter än?

Själv vill jag bara ha dem till ridning men vill att de är mjuka nog så man kan hoppa av och gå sista sträckan hem. Väntar med spänning på storlekstabellen...

Ååå, lova att uppdatera om du får svar! :) Har också kikat på dessa, väljer mellan Treadstone och dessa från Börjes. Dock är ju Börjes lite billigare och man funderar ju lite på hur kvaliteten är.

Ni som har dem, kan inte ni lägga upp bild som ni tagit själva? Tycker att produkt bilder kan vara väldigt annorlunda mot hur dom ser ut i verkligheten.

Jag har fått svar från Börjes nu, de är ullfodrade i foten och hela skaftet, ska vara normala i storleken

Det var ju bra att det var ull hela vägen. Sedan kan man ju fundera vad "normal" i storleken är..

Sedan kan man ju fundera vad "normal" i storleken är..

Det undrar jag med. Jag har korta ben och samtliga stövelmodeller hos Hööks är för långa i skaftet så det vore ju underbart om man kunda hitta ett par stövlar någonstans som man kan ha utan att få skavsår i knävecken/att de trycks ner och blir fula...

Kan nu meddela att i strl 39 så är stövlen 42 cm hög på insidan samt 36-39 cm runt vaden. :) På gränsen att jag kan ha dem. Men fårskinn plattas ju till så frågan är hur väl vadmåttet stämmer.

Hmmm.. jag har 35 i vadvidd på "vanliga" ridstövlar..

Hur var dom i foten? Jag har 38 i vanliga fall, men funderar om jag behöver ha 39 för att få plats med extra sockor?

Jag har inte beställt än, fick uppgifterna på mail. :) Men tror det blir en beställning, är ju höjden som blir fel för mig. Men får lägga i kilsula och hoppas de säckar ihop lite lagom mycket!

Aha, okej! :) Uppdatera gärna om du beställer! Ja, de sjunker ju alltid lite plus att de är ju inte lika hårda som typ dressyrstövlar, så om det inte är alltför många cm som diffar så går det säkert bra.

*kl

Jag har nu investerat i ett par ridanpassade muckboots. De var (tro det eller ej) lagom långa i skaftet och med den fantastiska egenskapen att de går att vika ner. Ofta är mitt problem att de skaver då man går, inte rider, så nu är ju det löst. Dessutom är de isolerade ner till -40 grader så jag som är frusen hoppas nu slippa frysa åtminstone ner till -25. Om någon vill ha tips på inköpsställe så PMa mig, jag köpte dessa billigare än jag sett att de säljs för i andra butiker :)

Liknande trådar

Utrustning Vet ni om det finns några vinterridstövlar som är fodrade med äkta fårskinn? Jag hittar bara med fuskpäls vilket jag upplever att det...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
725
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Senast: Capybara
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer