Börjes vinterstövlar

Sv: Börjes vinterstövlar

Jag har ett par från ett annat märke men de ser exakt likadana ut. Mina är från Loesdau. Varit väldigt sköna och varma, dock så har allt foder slitits bort vid hälen och stöveln har liksom klappat ihop där så de skaver... Inte så kul. Men då har jag användt dom i iaf två vintrar, ej till ridning men i stallet.

Har du lust att mäta hur stora dom är i omkretsen ?

Jag behöver stövlar som är MINST 46 cm i omkrets...

Kan tänka mig att det blir så! Själv hade jag nog bara tänkt ha dem till ridning, då jag köpt ett par fodrade rejäla kängor att ha i stallet. Förhoppningsvis håller stövlarna ett tag då. :) Blir nog ett stövelinköp nästa månad för mig. :)

Jag kan mäta på mina som är stl 38. Vet ej om dom är olika vida i skaften beroende på stl. Just nu är jag dock inte hemma, ska hem en kort sväng på söndag och kan mäta om jag kommer ihåg då... :o

Liknande trådar

Utrustning Vet ni om det finns några vinterridstövlar som är fodrade med äkta fårskinn? Jag hittar bara med fuskpäls vilket jag upplever att det...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
724
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Senast: Capybara
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka