• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Melinan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 795
Sv: Börjes

En del av de jag känner har betalat mer för sadeln än de gjorde för själva hästen.

Rider i ett islandsstall där de prioriterar att ha bra grejor. Min favoritsadel är en close-contact dressyrsadel som kostar runt 20.000kr och den är värd varenda krona. I och för sig lätt att säga när det inte är ens egna pengar :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Visst kan mkan inte gemföra den med en dyrare sadel, men det behöver inte betryda att den är värdelös att använda om man inte rider så ofta.

Skulle aldrig köpa en så billig sadel. Priset avgör oftast hur bra den är.. Finns knappt ens begagnade sadlar för det priset. Jag köpte en fyra år gammal märkessadel för 6000.

Jag är väl medveten om att det finns dom som mig som inte har råd att köpa en dyr sadel men som tur är så finns det att få tag på begagnat.

Såg en annons förut på en beg Stubben sadel för 2.500 kr som var i bra skick men rekomenderades att stoppas om. Så det finns billigare kvalitets sadlar och har man tur och tålamod så kan man göra fynd.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
668
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Freazer
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 900
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka