Sv: Börjes
Kom på att jag kanske ska ge min egna åsikt också
JosefineFreed: Jag har också magplattegjorden därifrån med resår i bägge ändar. Jag älskar min, den sitter som en smäck. Min är 120 lång men jag upplever den också lite trång för sin längd men den är inte för kort för min.
Boccia: Kul med tränset. Jag har flera uppsättningar av deras träns som hette Pessoaträns med stora mässingspännen och stora ”knäppen” vid bettring och på tyglarna. Ett par av tränset var kass och t.o.m. rätt farliga då ”knäppena” gick sönder :S Tack och lov på snälla hästar så att man hann sitta av, knyta ihop tränset och leda dem hem… Resten lever ännu efter säkert 10 år men används inte så flitigt då jag själv tycker de är rätt fula numera
Täcken har jag flera modeller av. Regn, vinter och fleece mestadels. De har legat hyfs på mina hästar och hållt ett par säsonger som mest. Dvs ingen kanonkvalla men duger gott om man behöver billiga reserv- eller slit-och-släng-täcken. Fleecetäckena håller ju längre eftersom de inte används på samma sätt. Har även ett vattentätt, tunt fodrat skrittäcke som jag är supernöjd med. Ser nästan nytt ut fast det är säkert 5-6 år gammalt, ligger bra.
Har ett par av deras gamla vita senskydd med svart kardborre som är säkert 10 år gamla även de. Fula, gulaktiga men hela och har används på en mängd unghästar när de ska vänja sig vid skydd. Har mkt av exempelvis Bucas därifrån men det är ju inte samma sak när det gäller märkesgrejerna… Deras kvalitet känner man ju oftast till innan, däremot deras egna eller okända märkes kvalitet kan ju variera ganska mkt mellan produkterna.
Bandage har vi massor därifrån, fleece och akryl som använts flitigt som stallbandage till massor av hästar genom åren. Rekommenderas varmt då de håller bra kvalitet för sitt pris. Dock ska man titta noga på det man köper då det finns måndagsex. Fick hem ett 4-pack bruna fleecelindor per postorder som var helt odugliga. Kardborren satt för långt isär så det gick inte att knäppa dem (det blev alldeles för stort.) Dock är det den enda packen jag blivit missnöjd med när det gäller lindor.
Har deras vattenhinkar med väggfästen, KANON!
Kul med svar i tråden, tack!
Jag skriver mer när jag kommer på mer