borrelia-prov

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare piggis_83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 340
P

piggis_83

En kompis till mig misstänker borrelia på sin ena häst. Undrar hur man går till väga för att ta borrelia-prov? Är det ett vanligt blodprov eller ngt särskilt?
Vad kostar det, ni som tagit sådant prov? Ungefär hur lång tid tar det innan svaret kommer?

"Vanligt" blodprov taget av veterinär, skickas till SVA. Svaret kom efter 4-5 dagar per post och kostade nånstans 250-300 kr. Kostnad för veterinär tillkommer också.

Jag betalade 204:- per prov (borrelia/erlichios/. Totalt 408:- alltså + vetkostnad.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
516
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
550
Senast: Mearas
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 157
Senast: Mint
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka