• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Appetax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 348
A

Appetax

Hur förvarar ni era borstar ? (bild gärna)
Vad har ni så borstar , syntet ?
Vad är eran favorit borste, varför (bild gärna)
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ? (bild gärna)

Denna tråd startar jag för jag ska köpa in nya borstar och rensa bort flera st gammla och komma på en bra förvaring sätt...

Sv: Borstar .

En liten Borst-fetischist..? :p

Försöker väl satsa på naturmaterial så gott det går, har dock en ljusblå plastborsta som är suverän =]

Hur förvarar ni era borstar ?
Ryktlåda, en sån där öppen. Det är praktiskt och lätttillgängligt.

Några i syntet och vissa i naturmaterial och äkta hår. De äkta borstarna är betydligt bättre. :)

En ryktborste med kort, tät borst som är HELT underbar. Pälsen blir liksom blankare för varje drag, jättestor skillnad :love: Köpte den begagnat.

Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ?
Jag bryr mig inte om färger så länge borstarna är bra.

Har mina borstar i en ryktbox. Torrt och luftigt där i.
Föredrar naturmaterial men dom är juu såå dyra.. Men några sånna har jag, och resten syntet.
Jag älskar min rotviska - Trä och mörkgrönt borst. Så skön att hålla i.
Har flesta borstarna i trä med mörkgrönt borst. Naturborstarna är trä och brun/beige borst.

Piggborste, ryktskrapa, hovkrats, mankam har jag i blandade färger:)

Hehe, hade inget roligare för mig, så df blev det långt inlägg.

Jag har mina i en 15 liters grön plasthink. Har testat med lådor och påsar men hink är det jag tycker är mest praktiskt.

Jag har ett par rotviskor i syntet, en piggborste, en pannborste i gethår, en plåtskrapa och min nya älskling; en äkta tagelborste.
Har också en hovkrats, en Borstiq hårboste, en flarra pälsglans, en sax, en ryckkam och en handduk i hinken. Det är allt jag behöver, allt annat har jag plockat bort genom åren.

Mina borstar är i lite blandade färger men mest blå tror jag.

Tagelborsten älskar jag för hela känslan liksom, hästarna blir blanka och den ligger helt underbart i handen. Kommer från Haas och kostade ca 200 i en riktig ridsportbutik. Rekomenderas!

22008943.jpg

Just nu har jag borstarna i en kundkorg... Enkelt att bära med sig och välventilerat.
Har ett par bostar i knallfärger som rosa o ljusblå men använder vintertid- när det är så statikst- alltid naturmaterial på borstarna. Slipper alla stötar då;)
Annars har jag alltid en rund massageplastskrapa som jag masserar igång med först. Vill ha en vanlig rotboste med LÅÅÅNGA strån. De blir lite mer svingiga då. Sköööna att bosta med.
Sen har jag massor med ryktborstar o glansborstar som aldrig används.. Mest för att de är fina.. haha
Borsta man o svans gör jag med en hårborste för människor.
Hovolja mm använder jag antingen svamp eller rund borste från målaravdelningen till.
Bästa tipset för en ren häst är en disktrasa...

I en ryktlåda med lock samt i en hink :p
Har ungefär hälften syntet och hälften naturmatrial
min ryktborste i gethår är favorit:)
Stoet har rosa borstar och valacken har svarta:p

Hur förvarar ni era borstar ? (bild gärna) I en hink (såkallad kalvhink, dom lite mindre)
Vad har ni så borstar , syntet ? Både syntet och natur
Vad är eran favorit borste, varför (bild gärna) en i naturmaterial som tar bort allt smått damm, så hästen blir blänkande :) & en i plast som är bra till allt :D
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ? (bild gärna) Mina borstar i plast har jag från samma "märke" lila/svara, några är böjda, mjukt "handtag" .
Naturborstarna är ju oftast ganska lika varann ;)

Hur förvarar ni era borstar ? (bild gärna) i ryktbox :D
Vad har ni så borstar , syntet ? både syntet o naturborst
Vad är eran favorit borste, varför (bild gärna) har faktiskt ingen..
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ? (bild gärna) har lite olika färger

Hur förvarar ni era borstar ? I en ryktlåda från hööks
Vad har ni så borstar , syntet ? Har både gethårsborstar och syntet.
Vad är eran favorit borste, varför? Föredrar en gammal viska i gethår för håremmen och sen en ryktborste med korta gethår. Korta rotborstar i syntet för svans och man.
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ? Gethårsborstarna är vita/creme och syntetborstarna är blåa och så finns det en röd och en knallrosa :p

*kl*

Har dem i en blå ryktlåda från Börjes. Den där praktiska storleken!!

Tyvärr har jag mest syntetmaterial, de i naturmaterial är lite för dyra just nu... Men vill byta ut dem på sikt!!

Min absoluta favorit är min ryktborste!! Naturhår och resten av borsten är i läder!! Stoppad mjuk ovansida. Den är underbar!!:love: Kommer inte ihåg märket, men det är ett engelskt. Sen har jag mest borstar med långa strån, tycker de är bäst!! En med kort borst använder jag till man och svans. Sen har jag piggborste, gummiskrapa och det där vanliga.

Men har även hittat en gammal borste i stallet!! Den har legat där jättelänge och den är nog ingens längre!! Den har naturborst och målad träöversida!! Det är en häst och lite annat på, sådär härligt avskavt!!:) Den är så fin!! Och ger ungefär samma effekt som en ryktborste!! Ett riktigt kap!!

Färgerna jag höll mig till när jag köpte är vinrött och svart. Det enda som sticker ut är piggborsten som är "vår" gröna färg!!:D De hade väldigt dåligt med gröna borstar när jag köpte dem... Så det fick bli andra favvofärgen+svart istället!!

Jag har haft mina i en sån där sophink med lock som man kan sätta upp på väggen. Himla praktiskt att ha det uppe så.
Nu när jag flyttar har jag dem i en sån där mjuk och stor "hink" som är mjukt gummi.Finns säkert på hööks jag har köpt den lokalt. det är den största modellen. Tänkte att man får rum med allt där sen, lindor och annat krimskrams man behöver slipper man springa x antal gånger.

Kanske ska svara på frågorna.

Hur förvarar ni era borstar ? I en groomingbag från Mark Todd
Vad har ni så borstar , syntet ? Endast natur
Vad är eran favorit borste, varför Ryktborsten, hur tät som helst
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ? Eftersom jag bara har naturborstar är alla i trä/creme.

naturmaterial:love:

har bara en i det men det är den bästa jag haft 8DD en ryktborsta och j*vlar vad stöv det blir 8DD

Hur förvarar ni era borstar?
I en låg hink
Vad har ni så borstar, syntet?
Rotborste, man/svansborste i syntet, ryktborste i tagel
Vad är eran favorit borste, varför?
Massage"borsten"
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger?
Skit i färgen, köp det som passar istället

Hur förvarar ni era borstar ? (bild gärna)
I en stor ryktbox! :love: Tyvärr grön :angel:

Nästan bara naturborstar, de som är i syntet ska bytas ut så snart jag får tid att shoppa nya.

En härlig naturborste som tar bort ALL smuts och gör henne blank och fin!

Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ? (bild gärna)
Nu är de i olika färger men så småningom blir det endast naturborstar och vissa i blått/svart (typ hovkrats osv)

Hur förvarar ni era borstar?
I en svart murarhink.
Vad har ni så borstar, syntet ?
Blandat, både med natur- och syntetborst.
Vad är eran favorit borste, varför?
En Stübben som tar bort all smuts och ger fin glans.
Har ni ngr favorit färger på era bortstar eller har ni alla i en färg eller alla olika färger ?
Alla i svart.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 342
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 697
Senast: __sofia__
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V