Jag är inte värd att få höras

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så förmig utan det känns bara som att jag har gjort fel fel FEL. Och att jag ska bara vara tyst och inte säga saker o avsett vad det är om för att jag är liksom inte värd att få säga saker.
För att ända från den första äckel saken som hände för mig så bara VISSTE jag att jag inte fick säga det till nån. För att det skulle bli dåligt för andra och att jag hade gjort nånting som jag inte skulle så att jag skulle få skulden om jag hade sagt det. Så det var som bara ettenda stort stopp att jag varisig fick eller kunde.
Och även innan det med mobbing och att jag nästan alltid var utanför med ridningen och så. Så det var liksom inte heller nånting som jag ens kunde prata om med nån. För att jag var liksom inte mobbad så tydligt så att dom vuxna märkte det alltid utan detmesta var som INTE märktes. Eller som dom trodde att det bara var nåt miss förstånd eller nånting bara just då. Men när man är med om det iprincip VARJE dag så märker man ju men dom märkte inte hur det var. Så det som jag sa räknades liksom inte.
Även sen på det första hvb så det kan jag inte skriva om men kan säga att det hände saker där som jag aldrig kunde säga till NÅN. Och detlilla som personalen märkte var enligt dom inget stort och det var från båda sidor. Och alla domandra som VISSTE vad som hände dom struntade bara i det. För att igen somvanligt så räknades liksom inte jag.
Så ja det kanske inte är sååå himla konstigt egentligen att en sak som försvinner förmig när jag mår skit är att jag heltenkelt INTE KAN prata då. Men jag är ju van i många MÅNGA år att det ändå inte är nån mening och att jag ändå inte för tjänar att få höras eller märkas. Och speciellt inte om det är nånting jobbigt.
Och dethär får kanske inte vara kvar nu då om jag skriver dethär. Men jag får inte heller skriva nånting om relationer här eller om jag har några svårig heter med andra människor i allmän het för att nån här kan TRO att det är om den även fast det inte är det. Och att om jag får skriva NÅNTING om hur jag känner om relationer eller andra så kan nån här tro att jag får såkallat slå på dom? Även om det inte ihuvud taget handlar om nån som finns på bukefalos som jag vet iallafall eller det kanske inte ens är om NÅN speciell person utan mera all mänt. Men nej jag får inte skriva nånting åt det hållet ALLS.
Så det är också lite samma att jag får inte säga nånting bara och att det jag säger inte blir trott på och inte räknas.
Och flera gånger i andra samman hang OM jag ändå har varit dum och försökt att säga nånting så har allt ändå bara blivit skit av det. Så som det känns är ändå att min röst liksom och det som jag säger inte har nån be tydelse och inte räknas och inte är värt nåt. Eller iallafall inget possitivt.
Då är det extremt svårt att tro att NU heltplötsligt så var det RÄTT att berätta om saker det var RÄTT att förstöra nåns liv nån bryr sig vad JAG säger nån tar MIG på all var?? Då känns det som att jag ljuger och att det egentligen är jag som rår för allt och egentligen är det kanske jag som borde vara miss tänkt för nåt brott? För att det måste ju vara nåt fel av MIG?
Så att även fast iallafall domflesta verkar tycka att jag gjorde rätt så KÄNNER inte jag det så. Utan jag känner som att jag BORDE bara ha varit tyst jag BORDE inte ha sagt nåt. Och att dom allra allra flesta an tagligen dömmer mig bakom min rygg och tycker att jag är en äcklig h*ra och att allt som har hänt förmig är mitt eget fel och att jag inte är värd att lyssna på. Och jag är inte värd att få nån hjälp för nånting som ändå bara är mitteget fel.
 

Bifogade filer

  • main-qimg-455ce2be4236ef9627de596eb28a025a-lq.jpeg
    main-qimg-455ce2be4236ef9627de596eb28a025a-lq.jpeg
    98 KB · Visningar: 102

Det VAR bra att vara med M och Voffi idag ❤️💙 Men NU är det ändå extremt extremt jobbigt och skit mycket tankar som jag inte kan få ut ALLS. Varisig säga till nån för det finns INGEN här som jag kan säga det till. Och inte skriva för det finns INGEN som jag kan skriva det till. Men jag iallafall kanske får bli ut skriven imorgon och jag HOPPAS verkligen det!!
En sak kan jag iallafall skriva och det är att det är Voffis födelse dag IMORGON 💙😭 Och jag kommer inte kunna säga grattis på ett års dagen till han direkt när han vaknar 💔 Jag vet SJÄLV KLART att han är en hund och han bryr dig inte om att det är hans födelse dag och bla bla bla men JAG tycker ändå att det är en väldigt speciell dag och JAG skulle vilja få vara med han exakt hela dagen imorgon 😭 Men ni får jätte gärna iallafall hålla tummarna att jag blir ut skriven och att jag blir det tidigt så jag iallafall kan vara med han såmycket sommöjligt 💙
Jag vet att dethär är skit barnsligt men jag BRYR MIG INTE. Men jag och min bästa kompis som också bor på hvb har be stämt att vi ska ha ett kalas för Voffi imorgon 💙 För vi firar ju allaandra som fyller år och han bor ju också där. Plus så är det en andledning till att baka nånting också
Men ja nu saknar jag både Voffi och M så jävla jävla mycket 😭 Och blicken som Voffi ger en när man säger hejdå till han alltså jag orkar inte 😭💔


Jag hoppas att du blir utskriven imorgon och att det blir så tidigt som möjligt. Tycker det låter helt fantastiskt fint att ni ska ha kalas för Voffi! Min pappa kom alltid hem till mig och gratulerade alltid min hund med både present och något hundgodis varje år när han fyllde år. Tror nästan det var viktigare med min hunds födelsedag än min :) Så du är inte ensam om att gratulera din hund! Här kan du kolla in ett riktigt födelsedagsparty för en hund


Hoppas du får en okej kväll trots allt
 
Jag vet att dethär är skit barnsligt men jag BRYR MIG INTE. Men jag och min bästa kompis som också bor på hvb har be stämt att vi ska ha ett kalas för Voffi imorgon 💙
Det existerar inte något som heter barnsligt att fira när ens djur fyller år. Dom förtjänar det lika mycket som alla andra. Har firas alla mina djurs fördelsedagar och ser det som en självklarhet att göra.
 
Jag blir så glad att du inte bryr dig om vad andra kanske tänker utan firar din fina Voffi för att du vill det och för att han är värd det!

Här inne kommer nog vääääldigt många tycka det är helt självklart att göra dessutom. :love:

Du kanske kan skicka en morgonpuss via FaceTime imorgon? Gillar han det? Att se/höra dig i telefon? Annars hoppas jag du kommer hem till hvb så fort allt är klart imorgon. :heart
 
Grattis till Voffi på ettårsdagen, och hoppas att du blir utskriven idag Livia. Och ibland firar man en födelsedag någon dag sent och det gör inget det heller, livet händer och Vovvi kommer bli lika glad. Tänker på er idag! :heart
 
Jag vill verkligen få skriva om en sak nu och efter som att jag inte får skriva om relationer bara utan att jag måste vara jätte tydlig isåfall så dethär är om MIN PSYKOLOG och som jag vet iallafall så finns inte hon på bukefalos. Men jag kan ju inte VETA det efter som att jag inte vet vilka alla är men jag tror iallafall verkligen INTE det.
Men whatever så JAG KÄNDE som att hon gjorde ett jätte stort svek för ett tag sen. Jag kommer inte ens håg när det var för att dom senaste veckorna har varit så jävla konstiga och snurriga. Men det som det var om var att för LÄNGESEN innan jag ens bodde här så kunde jag inte prata ALLS om vissa saker som jag har varit med om och att jag kunde inte prata ALLS med nån psykolog. Utan att jag fick panik och gjorde exakt vadsomhelst för att inte be höva träffa psykologen ens.
Så sen när jag skulle börja med den psykologen som jag har nu så var det VÄLDIGT mycket att göra ett för troende och en bra relation och att jag skulle känna mig trygg och sånt. Och en av dom reglerna som vi gjorde då var att hon lovade att HON skulle aldrig ta upp vissa äckel händelser utan att det var alltid MITT val. Så att det inte skulle komma bara sådär från inget liksom.
Men ja sen när det nu var så gjorde hon ändå det. Jag kommer inte skriva exakt vad hon sa eller nåtsånt men det räcker ATT hon gjorde det och att det var EXTREMT triggande och jobbigt förmig. Alltså EXTREMT inte att jag fick lite ångest men jag kunde hantera det. Utan att hjärnan bara black outade och jag kunde inte ens försöka att prata nåt mera med henne och ja heltenkelt VÄLDIGT jobbigt.
Men sen efter nån vecka så hjälpte en personal mig att förklara och hon bad om ursäkt att det blev så och bla bla bla. Men sen träffade inte jag henne på flera veckor när jag var på bup.
Men idag så var jag TVUNGEN att träffa henne ändå. Och jag MÅSTE ge det en riktig chans att funka igen innan jag KANSKE kan få byta annars. Och jag vill ju inte byta heller eller jag orkar liksom inte börja om IGEN efter hurmycket jag har jobbat med henne och hurmycket fram steg jag ändå HAR gjort. Men det känns så jävla jävla jobbigt att försöka att få till baka nån trygg het med henne också.
Och det känns bara så jävla dumt och pattetiskt och o nödigt. Som idag så gjorde vi iprincip som små barns saker bara. Och en personal var med helatiden så det känns som att vara HELT i början igen och att exakt ALLA fram steg och ALLT som jag har jobbat med i hela denhär tiden som jag har bott här är bara som bort kastat. Och jag kommer bara kunna bo kvar här i ungefär HÖGST 9 månader till så det känns bara som hopp löst att försöka då. För jag tror ändå inte att det kommer hinna bli bra på 9 månader från att iprincip börja om frånbörjan nu.
 
Jag vill verkligen få skriva om en sak nu och efter som att jag inte får skriva om relationer bara utan att jag måste vara jätte tydlig isåfall så dethär är om MIN PSYKOLOG och som jag vet iallafall så finns inte hon på bukefalos. Men jag kan ju inte VETA det efter som att jag inte vet vilka alla är men jag tror iallafall verkligen INTE det.
Men whatever så JAG KÄNDE som att hon gjorde ett jätte stort svek för ett tag sen. Jag kommer inte ens håg när det var för att dom senaste veckorna har varit så jävla konstiga och snurriga. Men det som det var om var att för LÄNGESEN innan jag ens bodde här så kunde jag inte prata ALLS om vissa saker som jag har varit med om och att jag kunde inte prata ALLS med nån psykolog. Utan att jag fick panik och gjorde exakt vadsomhelst för att inte be höva träffa psykologen ens.
Så sen när jag skulle börja med den psykologen som jag har nu så var det VÄLDIGT mycket att göra ett för troende och en bra relation och att jag skulle känna mig trygg och sånt. Och en av dom reglerna som vi gjorde då var att hon lovade att HON skulle aldrig ta upp vissa äckel händelser utan att det var alltid MITT val. Så att det inte skulle komma bara sådär från inget liksom.
Men ja sen när det nu var så gjorde hon ändå det. Jag kommer inte skriva exakt vad hon sa eller nåtsånt men det räcker ATT hon gjorde det och att det var EXTREMT triggande och jobbigt förmig. Alltså EXTREMT inte att jag fick lite ångest men jag kunde hantera det. Utan att hjärnan bara black outade och jag kunde inte ens försöka att prata nåt mera med henne och ja heltenkelt VÄLDIGT jobbigt.
Men sen efter nån vecka så hjälpte en personal mig att förklara och hon bad om ursäkt att det blev så och bla bla bla. Men sen träffade inte jag henne på flera veckor när jag var på bup.
Men idag så var jag TVUNGEN att träffa henne ändå. Och jag MÅSTE ge det en riktig chans att funka igen innan jag KANSKE kan få byta annars. Och jag vill ju inte byta heller eller jag orkar liksom inte börja om IGEN efter hurmycket jag har jobbat med henne och hurmycket fram steg jag ändå HAR gjort. Men det känns så jävla jävla jobbigt att försöka att få till baka nån trygg het med henne också.
Och det känns bara så jävla dumt och pattetiskt och o nödigt. Som idag så gjorde vi iprincip som små barns saker bara. Och en personal var med helatiden så det känns som att vara HELT i början igen och att exakt ALLA fram steg och ALLT som jag har jobbat med i hela denhär tiden som jag har bott här är bara som bort kastat. Och jag kommer bara kunna bo kvar här i ungefär HÖGST 9 månader till så det känns bara som hopp löst att försöka då. För jag tror ändå inte att det kommer hinna bli bra på 9 månader från att iprincip börja om frånbörjan nu.

Men tänk om det gör det? Går lättare den här gången trots allt? Menar inte att förminska dina känslor på något sätt- för ett svek är jobbigt att bygga upp förtroende igen, verkligen!- försöker bara ge dig hopp ❤️.
 
Men tänk om det gör det? Går lättare den här gången trots allt? Menar inte att förminska dina känslor på något sätt- för ett svek är jobbigt att bygga upp förtroende igen, verkligen!- försöker bara ge dig hopp ❤️.
Tänk om det gör vad? Förlåt om jag är korkad men jag fattar bara inte vad du menar ❤️
 
Tänk om det gör vad? Förlåt om jag är korkad men jag fattar bara inte vad du menar ❤️

Det är du inte ett dugg, kan lika gärna vara jag som är otydlig 🤗. Att du kanske faktiskt visst kanske kan bli bättre under de månader som är kvar till din 18 årsdag ❤️ och inte är kvar på just hvb. Men det ligger också på psykologen att inte göra om samma misstag! ❤️
 
Det är du inte ett dugg, kan lika gärna vara jag som är otydlig 🤗. Att du kanske faktiskt visst kanske kan bli bättre under de månader som är kvar till din 18 årsdag ❤️ och inte är kvar på just hvb. Men det ligger också på psykologen att inte göra om samma misstag! ❤️
Jaha nu fattar jag! Ja alltså jag KANSKE kan bli bättre men det känns inte som jag kommer hinna det iallafall.
 
Vad himla himla modigt att träffa henne igen Livia! Jag hör att du berättar att det behövdes anpassningar för att funka, men det jag hör också är studie faktiskt gjorde det! Jag vet inte om det var samma som du beskrev att förut så gjorde du precis vad som helst för att slippa prata med psykologen, och nu verkar det som att du inte gjorde exakt precis allt utan gjorde det fast det var svårt att ens stå ut! 🦸‍♀️
Nu skriver min känsla kring bearbetning; det är mer som en spiral än en gata. Att när det känns som att vara helt på noll igen, så finns ändå något som är lite annorlunda, andra erfarenheter, annan ork, annat mod, annan mognad så fast det känns som att vara på steg 1 igen, så är det inte exakt samma. Som vore det ett tv-spel så är det kanske steg ett på nivå två där det finns nya utmaningar men kanske också nya egenskaper/krafter eller redskap att använda i ”spelet” så även om allt ser samma ut så blir ”spelet” annorlunda ändå. Därför känns det för mig som att även det jag hamnar i samma situation eller fälla eller något i mitt liv och jag kan bli uppgiven att jag måste göra det här igen och hantera det här igen, så blir det ändå lite annorlunda. Lite som att skala ett till lager av en lök, det verkar vara samma grej, men det som är kvar har ändå ett mindre lager kvar. Löken som är kvar är lite mindre, för något var redan bortskalat tidigare. Jag hoppas verkligen att det blir så för dig också. Att fast det känns som du är på noll och möter precis samma jobbiga igen, så finns några nya omständigheter, egenskaper eller förutsättningar som gör att du efter ett tag upptäcker att det faktiskt gått att ”levla” och att arbetet framåt inte ser likadant ut som förra gången och allt du redan gjort. :heart

Att jag har upplevt det då, gör att jag också tror att det kan hända mycket (synligt eller osynligt) på den tid du har kvar på ditt underbara hvb. :heart

Hoppas det går att förstå hur jag menar. Säg till annars!
 
Jag skriver väldigt lite i dina trådar just nu för det har varit en tuff period på jobbet. Men jag läser och tycker som alltid att du är klok och en fighter. ❤️
 
❤️. Vad blir det i helgen ? Ser du något på melodifestivalen? :). Jag hoppas hovis ska komma och slå på tappsko igen 🙃
Jag har kollat på en del tävling tror jag bara. Men ja vi ska tydligen ha mello fest imorgon och kolla på finalen!
Och förutom det så vet jag inte riktigt men det kommer nog mest vara en lugn helg förmig. Men jag hoppas att jag kan träffa min pojkvän iallafall!
 
Vad himla himla modigt att träffa henne igen Livia! Jag hör att du berättar att det behövdes anpassningar för att funka, men det jag hör också är studie faktiskt gjorde det! Jag vet inte om det var samma som du beskrev att förut så gjorde du precis vad som helst för att slippa prata med psykologen, och nu verkar det som att du inte gjorde exakt precis allt utan gjorde det fast det var svårt att ens stå ut! 🦸‍♀️
Nu skriver min känsla kring bearbetning; det är mer som en spiral än en gata. Att när det känns som att vara helt på noll igen, så finns ändå något som är lite annorlunda, andra erfarenheter, annan ork, annat mod, annan mognad så fast det känns som att vara på steg 1 igen, så är det inte exakt samma. Som vore det ett tv-spel så är det kanske steg ett på nivå två där det finns nya utmaningar men kanske också nya egenskaper/krafter eller redskap att använda i ”spelet” så även om allt ser samma ut så blir ”spelet” annorlunda ändå. Därför känns det för mig som att även det jag hamnar i samma situation eller fälla eller något i mitt liv och jag kan bli uppgiven att jag måste göra det här igen och hantera det här igen, så blir det ändå lite annorlunda. Lite som att skala ett till lager av en lök, det verkar vara samma grej, men det som är kvar har ändå ett mindre lager kvar. Löken som är kvar är lite mindre, för något var redan bortskalat tidigare. Jag hoppas verkligen att det blir så för dig också. Att fast det känns som du är på noll och möter precis samma jobbiga igen, så finns några nya omständigheter, egenskaper eller förutsättningar som gör att du efter ett tag upptäcker att det faktiskt gått att ”levla” och att arbetet framåt inte ser likadant ut som förra gången och allt du redan gjort. :heart

Att jag har upplevt det då, gör att jag också tror att det kan hända mycket (synligt eller osynligt) på den tid du har kvar på ditt underbara hvb. :heart

Hoppas det går att förstå hur jag menar. Säg till annars!
Ja jag tror att jag fattar hur du menar iallafall! Och alltså det går ju inte att säga nu ifall det är så eller inte. JUSTNU så känns det inte som att det går att som levla nåt snabbare eller bättre eller nånting och som att det inte kommer hinna bli bättre när jag är kvar här. För att det känns som sååå långt borta nu att ha såmycket för troende så jag kan prata med henne om dom svåra sakerna.
Men ja själv klart så KAN det fort farande hända saker fast kanske inte såna terapi saker liksom. Utan mera som är helatiden med personalen och så. Men ja jag vet inte.
 
Nu har min pojkvän varit här och åkt igen. Det var iallafall lite bättre när han var här men nu är det skit jobbigt och jag mår skit dåligt för andledningar som jag inte kan skriva om 👍
Ikväll ska vi ha såkallat mello fest och detenda jag kan säga om det är att jag INTE vill det men whatever.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 252
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 730
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp