Bortlottningssystemet

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 1 853
T

TotallyLost

Hur går det till när man blir bortlottad? Skickar de hem ngt eller hur blir det?

Sv: Bortlottningssystemet

När jag blev bortlottad för en massa år sedan fick jag bekräftelse på det via brev. Kan tänka mig att man får mail idag.

Jag tror bara att man uteblir från startlistorna, och ser att man fått tillbaka pengar på kontot man angett. Men jag är inte säker...

Våran klubb lägger ut ryttarförteckning på hemsidan strax efter sista anmälningsdag, där skriver vi att finns ni inte med i ryttarförteckningen så är ni tyvärr bortlottade.

Så gör vi....

Det beror nog på hur arrangören har formulerat sig i proppen, vår klubb skickar numera aldrig ut ryttarmeddelande med post utan lägger ut allt på hemsidan. Där läggs preliminär startlista ut + en lista med bortlottade ekipage.
Skickar man däremot ut ryttarmeddelandet och preliminär startlista till alla, så måste man ju skicka ut ett meddelande till de bortlottade ekipagen också.

Det är olika i olika distrikt.

Här i Sthlm får man oftast ett mail el likn, och sen kommer bortlottningskortet hem i brevlådan.

knapp

OT men blä, anmälde mig till grannklubbens tävling för att börja kvala unghästen och tänkte ta med fullblodet också bara för att han skulle få 'ha lite kul' men nu är unghästen bortlottad och inte fullblodet. Suck.

Var det samma klass? Isf kan du ju bara göra ett hästbyte :idea:

Konstigt med dressyrtävlingar, vi har typ inga starter alls hos oss i påsk....medan det kan vara 40 bortlottningar/klass på andra medelsvåra som varit nu i mars...

Konstigt det där.
Den här tävlingen är 8 och 9 april.
Nej, tyvärr var det inte samma klass. Sigge ska gå LA:4 och Lasse var anmäld till LB.

..och för många starter kan man inte ha för
a) det hinner bli natt och nästa dag innan alla har ridit
b) men ffa - domaren får inte döma mer än 40 ekipage/dag i dressyr
:) litet förtydligande bara

Konstigt det där.
Den här tävlingen är 8 och 9 april.
Nej, tyvärr var det inte samma klass. Sigge ska gå LA:4 och Lasse var anmäld till LB.

aha - vad synd. är du på ngn reservlista då?
annars kan du väl komma och rida lite msv hos oss istället ;) efteranmälan öppen :D

De gånger vi har behövt lotta bort har jag faktiskt varit så duktig att jag ringt och meddelat och frågat om de vill vara kvar i reservlistan. Det har inte varit så många, men hade det varit fler hade jag nog lagt upp det på hemsidan istället.

:rofl: Vill se Lasse i msv program. Vi som knappt kan göra halt från trav. Mellantraven blir galopp och avbrotten från mellangalopp liknar hej-kom-och-hjälp-mig.

Ska vara med på reservlista, men det är mycket tveksamt eftersom de egentligen har tagit emot för många redan nu.

men om man blir bortlottad då skickar man med kortet i nästa anmälning då eller? :crazy: :bow:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra toppnamn, fyra hästar och en spännande tävling. Willem Greve tog hem segern i klassen "Best of Champions" under The Dutch Masters.
Svar
0
· Visningar
82
Senast: Gunnar
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Blyger
·
Tjatter LF Uppsala har haft en tävling där lågstadie elever har fått skicka in teckningar där den vinnande teckningen blir en reflex. Nu är...
Svar
12
· Visningar
908
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025