Blev fel...
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag rensar aldrig heller. Jag har haft mina 100-någonting-vänner i åratals nu.Jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med att "rensa" bland fb-vänner. Om man inte märker av någon, varför spelar det då roll huruvida de är vänner eller inte? Om någon spammar med ointressanta inlägg som tar över flödet förstår jag såklart, men som det är nu så består ju flödet mest av reklam, gruppinlägg och liknande oavsett så...
Jag har tydligen 450 vänner. Jag testade nu att scrolla i nyhetsflödet. Inlägg nr 29(!) var ett inlägg från en vän. Allt innan det var reklam och "sådant jag kanske gillar" samt något enstaka inlägg från någon grupp jag är med i.Nej, jag rensar aldrig heller. Jag har haft mina 100-någonting-vänner i åratals nu.
Jag undrar om folk skriver speciellt mycket på fb längre? Kan ju vara därför man inte ser så många inlägg från vänner kanske? Jag ser mest inlägg från mina grupper, men det också det jag är mest aktiv medJag har tydligen 450 vänner. Jag testade nu att scrolla i nyhetsflödet. Inlägg nr 29(!) var ett inlägg från en vän. Allt innan det var reklam och "sådant jag kanske gillar" samt något enstaka inlägg från någon grupp jag är med i.
Jag misstänker att det hela hänger ihop lite. Inlägg syns inte, då skriver färre, färre skriver så det finns inte lika mycket som kan dyka upp i flödet osv.Jag undrar om folk skriver speciellt mycket på fb längre? Kan ju vara därför man inte ser så många inlägg från vänner kanske? Jag ser mest inlägg från mina grupper, men det också det jag är mest aktiv med.
Jag rensar heller inte om det inte är en person som verkligen beter sig illa mot just mig. Antalet vänner som jag egentligen inte har någon närmare relation till utan bara gått i skolan med eller jobbat med för länge sen är större än de som jag haft en närmare relation med.Jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med att "rensa" bland fb-vänner. Om man inte märker av någon, varför spelar det då roll huruvida de är vänner eller inte? Om någon spammar med ointressanta inlägg som tar över flödet förstår jag såklart, men som det är nu så består ju flödet mest av reklam, gruppinlägg och liknande oavsett så...
Jag får upp rätt mycket inlägg från vänner men visst är det mycket blandat också, och det gör det ju ännu mer logiskt att ta bort folk i vänlistan som man inte är så intresserad av så att det blir mindre "klutter" i flödet så att säga. Det finns ju ingen mening med att ha folk där som man inte är interaktiv med eller som skriver saker man vill läsa?Jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med att "rensa" bland fb-vänner. Om man inte märker av någon, varför spelar det då roll huruvida de är vänner eller inte? Om någon spammar med ointressanta inlägg som tar över flödet förstår jag såklart, men som det är nu så består ju flödet mest av reklam, gruppinlägg och liknande oavsett så...
Exakt så gör jag också. Det som kommer upp först är i alla fall för mig bara reklam och grupper som jag inte ens är med i… Man kan sortera fram bara vänner också om man vill slippa allt annat.Jag rensar för jag tänker det är större chans att få upp inlägg från de jag faktiskt vill se om det finns färre att välja på.
Sedan tittar jag nästan aldrig i det flöde man först får upp utan väljer det som heter "flöde" för att kunna se i tidsordning. Där kan man också välja att bara se vänner eller grupper. Är så klart lite reklam också men tycker det stör mindre när övriga inlägg är sådana är intresserad av.
Jag har aldrig riktigt förstått mig på det här med att "rensa" bland fb-vänner. Om man inte märker av någon, varför spelar det då roll huruvida de är vänner eller inte? Om någon spammar med ointressanta inlägg som tar över flödet förstår jag såklart, men som det är nu så består ju flödet mest av reklam, gruppinlägg och liknande oavsett så...
Kanske är det som är grejen, jag lägger aldrig ut något på sociala medier som inte lika gärna skulle kunna stå på en löpsedel. Inga hemligheter, inget "spännande" så, inget överdrivet personligt heller för den delen. Mest om hundarna, lite "oviktigt" om annat eller sådant som jag faktiskt tycker är bra om alla läser. Privata saker diskuterar jag direkt med vänner istället.Rensar alla sociala medier då och då. Har kvar folk där jag känner ett utbyte, eller vi använder plattformen för kontakt. Har många har primärt skriver med på messenger som exempel. Gamla kollegor, klasskompisar och folk jag studerat med ser jag generellt ingen vits med att ha kvar, särskilt om man aldrig har kontakt annars. Varför ska Magnus jag gick i samma klass som -95 se vad jag gör på semestern liksom?
Jag lägger inte heller ut något spännande och min profil är offentlig oavsett så vem som helst kan kika in om de vill, därmed blir det ännu mer onödigt att ha folk med på vänlistan.Kanske är det som är grejen, jag lägger aldrig ut något på sociala medier som inte lika gärna skulle kunna stå på en löpsedel. Inga hemligheter, inget "spännande" så, inget överdrivet personligt heller för den delen. Mest om hundarna, lite "oviktigt" om annat eller sådant som jag faktiskt tycker är bra om alla läser. Privata saker diskuterar jag direkt med vänner istället.
Kanske är det som är grejen, jag lägger aldrig ut något på sociala medier som inte lika gärna skulle kunna stå på en löpsedel. Inga hemligheter, inget "spännande" så, inget överdrivet personligt heller för den delen. Mest om hundarna, lite "oviktigt" om annat eller sådant som jag faktiskt tycker är bra om alla läser. Privata saker diskuterar jag direkt med vänner istället.
Kanske är det som är grejen, jag lägger aldrig ut något på sociala medier som inte lika gärna skulle kunna stå på en löpsedel. Inga hemligheter, inget "spännande" så, inget överdrivet personligt heller för den delen. Mest om hundarna, lite "oviktigt" om annat eller sådant som jag faktiskt tycker är bra om alla läser. Privata saker diskuterar jag direkt med vänner istället.