Borttappat i hemmet, var mer kan jag leta?

Jag har en förmåga att tappa örhängen på golvet i badrummet (mitt badrum är dessutom väldigt, väldigt litet och golvet är ljust, nästan vitt..) jag letar och letar, lyfter och vänder på sopkrog, tvättkorg osv, kollar golvbrunnen i duschen.. men nej, puts väck.

Sen någon dag senare bara ligger den där, fullt synligt så det känns som att det är omöjligt att man kan missa den från början.

Det kanske bor såna lånare hos mig eller vad de hette i det barnprogrammet :D
Lånarna :love:
 
Min erfarenhet är att man måste sluta leta. Och sedan efter en lagom tidsrymd (vanligtvis 2 timmar-2 dygn) så ligger de helt magiskt på ett ställe framför näsan där man redan tittat tio gånger. :)
Brukar vara så för mig också. Flera gånger letat efter saker som jag brukar ha på nattduksbordet men de är puts väck. Efter någon dag står föremålet plötsligt väl synligt på nattduksbordet.
(Har iofs mycket grejer där men det är ju inte så stort).
 
Jag har en förmåga att tappa örhängen på golvet i badrummet (mitt badrum är dessutom väldigt, väldigt litet och golvet är ljust, nästan vitt..) jag letar och letar, lyfter och vänder på sopkrog, tvättkorg osv, kollar golvbrunnen i duschen.. men nej, puts väck.

Sen någon dag senare bara ligger den där, fullt synligt så det känns som att det är omöjligt att man kan missa den från början.

Det kanske bor såna lånare hos mig eller vad de hette i det barnprogrammet :D

För några år sedan la jag ett pussel på 4000 bitar. Men jag fick bara ihop 3999 och sedan saknades en ynka bit, vilket givetvis var sjukt irriterande. Scannade av varje kvadratcentimeter i ett halvstort rum men den sista biten fanns bara inte. Fick motvilligt acceptera teorin att något husdjur typ någon besökande hund kunde ha ätit upp den. Funderade på att köpa ett till pussel bara för tillfredsställelsen att få leta upp den sista och lägga den på plats. Men la ändå ner det i princip färdiga pusslet i stora sjok, i fall i fall.

Och så - minst ett halvår efter det: då ligger bit nr 4000 där, bara en liten bit in under en soffa. Om jag motvilligt accepterade teorin om att pusselbiten kunde ha slukats av någon fyrbent individ, så vägrar jag att acceptera teorin att den skulle ha legat där hela tiden. Den måste helt enkelt ha vistats i något parallellt universum i några månader, av någon anledning som det mänskliga psyket är för begränsat för att förstå.
 
Brukar vara så för mig också. Flera gånger letat efter saker som jag brukar ha på nattduksbordet men de är puts väck. Efter någon dag står föremålet plötsligt väl synligt på nattduksbordet.
(Har iofs mycket grejer där men det är ju inte så stort).
Hände nyss nånting jag ställt på diskbänken helt synligt. Letade överallt och när ja slutat så står burken på diskbänken efter nån timme. Jag bor ensam ska tilläggas. :wtf:
 
För några år sedan la jag ett pussel på 4000 bitar. Men jag fick bara ihop 3999 och sedan saknades en ynka bit, vilket givetvis var sjukt irriterande. Scannade av varje kvadratcentimeter i ett halvstort rum men den sista biten fanns bara inte. Fick motvilligt acceptera teorin att något husdjur typ någon besökande hund kunde ha ätit upp den. Funderade på att köpa ett till pussel bara för tillfredsställelsen att få leta upp den sista och lägga den på plats. Men la ändå ner det i princip färdiga pusslet i stora sjok, i fall i fall.

Och så - minst ett halvår efter det: då ligger bit nr 4000 där, bara en liten bit in under en soffa. Om jag motvilligt accepterade teorin om att pusselbiten kunde ha slukats av någon fyrbent individ, så vägrar jag att acceptera teorin att den skulle ha legat där hela tiden. Den måste helt enkelt ha vistats i något parallellt universum i några månader, av någon anledning som det mänskliga psyket är för begränsat för att förstå.
Det är det där som är så sjukt. Den KAN liksom inte ha legat där hela tiden för man hade definitivt sett den. Undrar vad det egentligen är som händer i hjärnan vid de här tillfällena.
 
Vi letar efter Bamse, Katten Jansson & Husmusen, Lova och Lille Skutt (figurer)...

...och presentkorten till Mio och Byggmax,
som alla försvunnit spårlöst.

Presentkorten har antagligen jag lagt på fel plats, men figurerna...ja, dottern tycker om att stoppa in sina leksaker i olika hål, gömslen, påsar, lådor, väskor...

Har letat ÖVERALLT. Hittar inte.
 
Har ni leksaker man kan stoppa grejer i?
Kommer ihåg när sonen fick tag i min plånbok när han var liten(mindre iaf), och hade lyckats trycka in mina kort under PS4an. Det tog tid att hitta... Såg ett litet hörn sticka ut en dag när jag dammtorkade av spelkonsollerna haha.
 
Vi letar efter Bamse, Katten Jansson & Husmusen, Lova och Lille Skutt (figurer)...

...och presentkorten till Mio och Byggmax,
som alla försvunnit spårlöst.

Presentkorten har antagligen jag lagt på fel plats, men figurerna...ja, dottern tycker om att stoppa in sina leksaker i olika hål, gömslen, påsar, lådor, väskor...

Har letat ÖVERALLT. Hittar inte.
Visstja.
Jag har tappat ett par byxor!
Jag köpte i två färger när jag äntligen hittade en sort som passade. Efter ett tag så hängde de röda inte på sin galge i garderoben. De var puts väck. Återfanns aldrig.
 
Om barnet är litet och påhittigt så kan de verkligen vara vart som hellst.
Min son la sin fars avstängda jobbmobil i en grytvante som hängde i köket. Det enda svar vi fick ur honom var "stoppat ner". Efter två dagar råkade jag få mobilen i näven när jag skulle ta ut en gratängform ur ugnen.

Lycka till i letandet :)
Tack! Han är sex år, så jag tror inte han lagt dem på nåt tokigt ställe medvetet, däremot kan han ju varit disträ och råkat lägga dem nånstans när han plötsligt snöat in på nåt (precis som jag och många andra uppenbarligen gör) :)
 
Har han våningssäng? Jag låg en gång i den undre sängen och hängde upp glasögonen i skalmarna i spjälorna i botten av övre sängen. Somnade där och när jag vaknade kom jag inte ihåg var de var, och såg dem inte, eftersom jag inte hade glasögon på mig :banghead:
Tog över ett dygn innan jag hittade dem :o
Ingen våningssäng, men tack för tipset att kolla lite "fågel" och inte bara "mellan/fisk". :)
 
Tack! Han är sex år, så jag tror inte han lagt dem på nåt tokigt ställe medvetet, däremot kan han ju varit disträ och råkat lägga dem nånstans när han plötsligt snöat in på nåt (precis som jag och många andra uppenbarligen gör) :)
Kolla alla platser han når från t.ex. toaletten eller om han pysslar med något pillrigt. De kan ju också fastnat i en tröja han tagit av sig. Eller så har han lagt ifrån sig dem innanför dörren pga imma.

(Själv glasögonbärare - la glasögonen på kläderna på torkställningen - höll på att aldrig hitta dem)
 
Jag tappade bort min hund jättemycket en gång. Visade sig att jag glömt henne i stallet. @enough kan glasögonen råkat följa med till ett stall och blivit bortglömda/borttappade där?
Vi var inte iväg på hela kvällen, så de måste helt enkelt vara hemma även om det känns alltmer otroligt...
 
Nu ger jag mig på en gissning som kan vara helt uppåt väggarna. Finns det någon möjlighet att sonen inte vill ha glasögon på sig av något skäl och därför sett till att de inte hittas?
Det var en bra frågeställning tycker jag! Men han gillar inte alls att vara utan sina glasögon, och blev jätteledsen när reservglasögonen dessutom gick sönder på skolan. Nu har han sina aktivitetsglasögon som inte sitter lika skönt, han accepterar detta men gnäller lite och vill att jag ska fortsätta leta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp