Borttappat i hemmet, var mer kan jag leta?

Gå igenom ert hem, låtsas att du är sonen. Vad gör du? Var är du? I vilka situationer skulle du lägga ifrån dig glasögonen?
Bra tips. Vi har båda kört rekonstruktion och det har inte lett nånstans, jag börjar alltmer tro att det är de där "lånarna" som vissa nämnt.
 
Tack igen alla, både för tips och underhållande anekdoter och teorier! :D
Blir alltmer frustrerad, drömde till och med i natt om att jag letade glasögon och hittade dem i ett par byxor. Hoppades lite på sanndröm och gick igenom kläderna igen men näe...
Det blir jobbigt att behöva köpa nya och kan ju inte ge upp riktigt än. Tänker att jag systematiskt får totalstäda rum för rum även om det lär ta ett par veckor.
 
Annars tänker jag om de inte ligger i badrummet att de är i sovrummet. På något obegripligt ställe.
Kolla att inget gossedjur blivit med glasögon.

Jag hade en nallebjörn som man kunde stoppa saker i (den hade dragkedja och man kunde göra om den till paket), kanske finns det nåt liknande? Behöver egentligen inte vara en dragkedja, utan bara en nalle med hål i där stoppningen försvunnit och det finns utrymme för glasögonen att krypa in.
 
Har de ramlat ner i någon öppen väska/morgonrocksficka/tvättkorg etc?
Lagts uppepå något och sen puttats in när något annat har lagts utanför?
Hamnat under något som man har lagt ifrån sig på samma ställe?

Avdelnignen anekdoter:
Syster stoppade in alla teskedarna i ett filpaket.
Jag hittade borttappad kattunge hängandes inuti en frottémorgonrock. Hon hade fastnat med klorna.
Min egen telning stoppar ibland sina grejer i mina skor. Där kan de vara borta ett tag eftersom jag har...flera par.
 
Jag var sjuk och hade köpt grillkorv som jag skulle äta till lunch. När det var dags för lunch så var korven borta. Jag letade hur länge som helst, jag tror till och med att jag grät en skvätt av frustrationen. Några timmar senare hittade jag dom. I micron. 🤷
 
Flytta på mattor - innan Släkting (som var dement) blev tvungen att flytta förlorade hen alltid nycklar.

* En gång hade nycklarna tappats på golvet och sopats/sparkats in under ett bokskåp. (Om liten grabb leker/bygger grejor på golvet kan glasögonen ha lagts åt sidan i säkerhet under en möbel)
* En gång hade nycklarna åkt ur fickan och hamnat i en mattkant - detta upptäckte jag år senare när jag tog ut mattan på vädring
* En gång hade jag tagit nycklarna för safe keeping och de hade glidit ur min ficka när jag satte mig ned. Jag kom på det när mina egna nycklar gled ur samma ficka på samma plats
 
Minns min kusins son, hade glasögon, tror han var 7-8 år gammal, men han ville inte ha dom och gömde dom titt som tätt och de hade fullt sjå med och hitta dom varje gång. I vilket fall får jag för mig de ligger i en byrålåda 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp