Borttappat pass

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare emjowe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 185

emjowe

Trådstartare
Hej!
Jag rider och tränar en häst där dennes pass tyvärr är borta. Nytt ska givetvis skickas efter men det kan ju ta ett tag.

Tanken var att vi ska börja tävla lite smått men är det ens möjligt innan passet kommit? Alla vacc stod ju dessutom med där i, bortsett från den senaste som är inskriven i ett vaccinationskort. Någon annan som vart med om detta? Det behövs ju ett intyg av veterinär att grundvacc är gjord, vad för typ av intyg är det?
Tack på förhand!!

Hej!
Jag rider och tränar en häst där dennes pass tyvärr är borta. Nytt ska givetvis skickas efter men det kan ju ta ett tag.

Tanken var att vi ska börja tävla lite smått men är det ens möjligt innan passet kommit? Alla vacc stod ju dessutom med där i, bortsett från den senaste som är inskriven i ett vaccinationskort. Någon annan som vart med om detta? Det behövs ju ett intyg av veterinär att grundvacc är gjord, vad för typ av intyg är det?
Tack på förhand!!

Nej man får göra om passet och hela grundvaccinationen. Iaf vad jag sett från fd. stallkamrater som tappat bort passen.

Hej!

Tack på förhand!!

Nej man får inte flytta hästen utan pass. Inte åka i väg på träning, tävling. Vaccinationer skall även stå i drn höst journal hos veterinären som vaccinerat.

Vaccinationerna är ju journalförda hos veterinären, så efter att passet har kommit kan dessa förhoppningsvis fyllas i och ni slipper grundvaccination.
Men jag hade beställt nytt pass omgående, sånt brukar ta tid.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 128
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 464
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 459
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 487
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka