Boskap i westernridning

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Elisabethh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 862
E

Elisabethh

Hej!

Jag undrar vilken boskapsras som oftast används inom westernridning? Är det oftast kor, eller tjur eller ungdjur? Hur bör de vara i karaktären? Vad finns det för folk i Skåne som är kunniga inom boskapsarbete?

/Elisabeth

Sv: Boskap i westernridning

Man använder vad man får tag på :crazy:

Men jag har hört sägas att köttdjur föredras. Är bra om de inte är för stora och tunga, de ska kunna springa lite utan att dö efteråt. Kanske inte precis kalvar, men inte fullvuxna heller. Ungdjur? Lite lagom vana vid hästar så de inte springer i panik, men inte heller för avtrubbade av att ha tränats på för mycket.

/Ida

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 835
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna