boston terrier

Bostonterriern är en galet livfull hund! Lek och bus dagarna i ända, dom blir aldrig trötta och våra har älskat att åka både barnvagn och pulka! :D:D

Andningsproblemen har med värmen att göra, på sommaren får man ta det lite lugnare och gå de längsta promenaderna på morgonen och kvällen när det är svalt! :laugh:¨

Det är också viktigt att ha hunden i BRA kondition och välmusklad för att den skall må bra! (Inga kärringpromenader som många tyvärr tycks räcka! :devil:)

Om du skall köpa en så var noga med att den är kollad i kropp och ögon, det kan finnas en del skit där!
Tack och lov så var våra felfria i sina linjer och även själva men vad jag vet och tycker så blir det bara värre och värre tyvärr!
(Man tar fram små fula istället för den äldre modellen som våra var, lite större och kraftigare, riktiga gentlemen! :love::d)

Sv: boston terrier

Andningsproblemen har med värmen att göra, på sommaren får man ta det lite lugnare och gå de längsta promenaderna på morgonen och kvällen när det är svalt!

om andningsproblemen bara har med värme att göra, varför har mina hundar aldrig problem att andas oavsett hur varmt det är?

Men du har väl schäfer? :crazy:

Problem beror ju naturligtvis på den platta nosen och trånga luftvägar, men det märks bara vid värme.

jo men precis. man bör kanske inte välja den mest plattnästa linjen och kanske besöka uppfödaren sommartid för att se om hundarna ligger däckade eller klarar av ett normalt liv. för mig som har hundar med normal noslängd så låter det helt horribelt att hunden inte kan vara ute på sommaren för då får den problem med något så elementärt som ANDNINGEN.

+ cillamuffins

Jo naturligtvis, men vi hade våra hundar i en så bra kondition och dessutom av trevliga linjer utan några kroppsliga defekter och därför klarade dom sig bra. Vi fick passa dom lite extra på sommaren bara.
Vem blir inte varmare på sommaren liksom? :crazy:

Då måste alltså rasen vara rejält sjuk om dina "felfria" har svårt att andas på sommaren?

Alla blir varmare på sommaren, men de flesta får inte problem att andas av det. Visst, jag undviker också långpromenader mitt på dagen under de varmaste dagarna om jag kan, men det är knappast för att hunden inte kan andas utan för att det är behagligare för oss båda med svalare väder.

Men jusus!! :crazy:

Klart att dom kan andas, dom kan visst gå promenader som alla andra! Men som på alla plattnosade hundar, dom mår sämre när det är varmt pga den platta nosen och trånga luftvägar, så har vi avlat fram dom.

Men lider gör dom inte, absolut inte! Vad jag vet så skippar de flesta hundägare att gå mitt på stekheta dagen!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 072
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 161
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka