Datorproblem

Görel

Trådstartare
Moderator
Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn.

När jag surfar runt efter en lösning hittar jag bara sådana som verkar förutsätta att jag kommer in i datorn på något sätt.

Det hände något liknande för ett par år sen, men då när jag efter att ha varit förbannad i ett dygn typ gick in i datorn för att reda ut problemet så var det borta. Tyvärr hände inte det nu.

Någon som har koll på om och hur jag skulle kunna lösa det själv, eller är det bara att lämna in den på lagning? Är en bärbar HP.

IMG_7749.webp

Det ska gå att lösa själv, även om jag undrar om det kan vara så att det är andra problem bakom.

Osäker på Windows-version, men testa följande (bör funka på åtminstone Win 10 och 11):
1. Öppna Start-menyn
2. Skriv "cmd"
4. Välj "Kör som administratör" i listan till höger
5. Klicka på "Ja"
6. Skriv/kopiera in "rd /s /q C:\$Recycle.bin"
7. Tryck enter
8. Klart

Källa: https://www.thewindowsclub.com/recycle-bin-is-corrupted-windows

Jag kommer inte in på startmenyn. Har försökt allt möjligt för att komma förbi meddelandet.

Går det att komma åt Aktivitetshanteraren genom att håll inne Ctrl+Alt+Delete ? Om inte, går det att tvångsavstänga datorn genom att hålla inne Powerknappen under flera sekunder så datorn stängs av?
Här är vidare instruktioner om du kan tvångsavstänga och felmeddelandet kommer tillbaka när du startar igen. Det var rätt långt men verkar ha hjälpt många.

https://answers.microsoft.com/en-us...k-screen/c0f98e85-0122-4ca6-b73f-7c0eb791978e

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 685
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 154
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 083
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka