#%&&#&¤& BoT kopior

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Suuz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 237
S

Suuz

Beställde BoT kopior "bara för att testa" och fick dem idag. Men de STINKER äcklig jävla cigarettrök! Köpte 2 lindor som var mjuka men jag kan inte andas i närheten av dem. Otroligt missnöjd och jag kan inte ringa till företaget (om det ens är ett företag, jag tvivlar) eftersom det inte finns något telefonnummer... Leveranstiden var lång, beställde för 2 veckor sedan och betalade i förskott. Kollade portot på paketet och jag har dessutom betalt förmycket på det med!

Är jag naiv när jag köper något och förväntar mig att de ska lukta näst-intill-noll? Det finns rökförbud på krogar, har det brunnit i en butik säljer de ut allt rökskadat men detta?

I efterhand hade jag mer än gärna betalt de extra hundralapparna och köpt orginalen. Back on Track vet jag vad jag köper. Och från riktiga firmor som har bra rykten. Nu ligger skiten på balkongen, sedan åker de in i tvätten (2-3 gånger antar jag). Mina mor-farfäräldrar var rökare, 10 år+ efter deras död luktar arvegodset fortfarande RÖK. Jag känner mig inte så förhoppningsfull att få bort stanken.

Suuz - en upprörd nyrökt böckling

Sv: #%&&#&¤& BoT kopior

jag tycker inte att företaget ser speciellt seriöst ut! mejla till dom och ifråga sätt det, alt. försök få göra återköp. köper man något nytt så ska ju inte sakerna stinka rök!! dessutom hittar jag inget namn eller något liknande på vart företaget håller till eller någon kontaktperson. endast en mejladress!

kolla upp företaget om dom är registrerade och betalar moms också!

Tycker också att det är märkligt att det inte står någon kontaktperson på hemsidan. Företaget kan ju i och för sig vara seriöst ändå, men det ger ju inget gott intryck direkt...

Internet är ju dock bra till mkt och med hjälp av webbadressen kan man få reda på både namn och adress.
I detta fallet var det desto svårare att hitta ett telefonnummer (var inget registrerat på adressen), men jag hittade ett mobilnummer till slut. Om du inte vet själv hur man ska leta, så kan du pm:a, för jag vill inte lägga ut infon här.

ibland stämmer det gamla talesättet väldigt bra, snålheten bedrar visheten.

Skulle aldrig falla mig in att beställa ngn halvtaskig kopia från en uppenbarligen oseriös hemsida.

Kollade på fakturan jag fick med, sitter i telefonkö till skatteverket för att kolla upp org-nummret...

Det var ju inte billiga billiga, det är inget fel på varorna förutom att de luktar apa. Min nyfikenhet överträffade det säkra kortet =)

Haha, jag hittade hemsidan tack vare Buke dessutom ;)

vissa typer av syntet och fleece material kan lukta cigg rök. det går aldrig att få bort.

vissa typer av syntet och fleece material kan lukta cigg rök. det går aldrig att få bort.

inte för att verka irriterande - men Trådskaparen: är det ett jätteproblem? du ska väl ha grejerna hos hästen i stallet, inte sitta med näsan i dem inomhus hemma?

skatteverket har inget företag som heter sådär på det org-nummret!
jag har levt bland tyger i större delen av mitt liv men ingen av dem har luktat illa... Illa så jag inte kan vara i närheten!

Företaget är iaf anmält till skatteverket som ska kolla upp dem, de hade ingen f-skattesedel DOCK hade de krävt moms! Staten har inte fått någon moms... :D De lät väldigt på!

Suuz - dagens goda gärning gjord!

Jag har lätt astma, dessutom så kan inte denna lukt blåsas bort av stallvinden direkt... Har inte lust att hosta mig igenom varje lindning!

Lukten är en sak men köper jag varor av ett företag förutsätter jag att det är ett företag!

Du måste berätta sen vad som kommer fram, att inte flera går på nitar. (själv har ja kikat på sidan till och från, när man är studerande så har man inte alltid råd med originalet)

oj då kanske jag bör avstå från att köpa kopior..Har ju funderat lite på o o ha på en av hästarnas ben på nätterna(äldre häst med gallor). Kanske blir en lite dyrare investering att köpa äkta..

skatteverket har inget företag som heter sådär på det org-nummret!
jag har levt bland tyger i större delen av mitt liv men ingen av dem har luktat illa... Illa så jag inte kan vara i närheten!

Företaget är iaf anmält till skatteverket som ska kolla upp dem, de hade ingen f-skattesedel DOCK hade de krävt moms! Staten har inte fått någon moms... :D De lät väldigt på!

Suuz - dagens goda gärning gjord!

Jag begriper ingenting. Det står klart o tydligt på deras hemsida att det är 14 dagars öppet köp på varorna och att man ska mejla dom om man vill reklamera. Varför har du inte gjort det i stället för att ringa Skatteverket och sen förtala företaget på Buke?

Konstigt tycker jag. :confused:

Jag begriper ingenting. Det står klart o tydligt på deras hemsida att det är 14 dagars öppet köp på varorna och att man ska mejla dom om man vill reklamera. Varför har du inte gjort det i stället för att ringa Skatteverket och sen förtala företaget på Buke?

Konstigt tycker jag. :confused:

Om du läst ovan i tråden så finns är det inget "företag". Och jag hittade också endast en mail-adress på hemsidan, ingen kontakt eller plats var det finns (eller läste något om avhämtning i sthlm) Och dessutom stod det att man måste mejla dem 3 dagar efter man löst ut paketet att man vill returnera sakerna. Konstigt i min mening :crazy:

Företaget betalar inte moms, företaget finns inte = olagligt!
Jag vill inte reklamera, om jag så ville hade jag gjort det utan att gnälla. Men helst vill jag tala med en levande person och inte ut i tomma rymden. Tro inte att jag ej mailat, gjort det flera gånger men det tycks inte finnas någon som svarar. Driver man ett företag på mailbasis har man alltid en jävligt bra koll på inboxen! Del av servicen helt enkelt.

En anmälan betyder bara att skatteverket kommer att kolla igenom dess finanser. Är de okej så händer inget, men i detta fall är det en person som tagit ut moms under en företagsmantel. Utan att betala skatten vidare. Org.nr finns inte heller, adressen var falsk. Det luktar skumt!

Berätta hur det går sen! Det luktar verkligen skunk, och det kan vara bra att veta så att man inte går på en nit..

lån

vad är det för såkallat företag (hemsida).

Senast ändrad av en moderator:

Måste bara fråga varför man köper BoT kopior?

Inget illa ment alls, undrar bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka