BoT lindorna ...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 167
H

Havregryn

nu är jag lite kluven, köpte med mig hem kombilindan nu sist. jag vill gärna använda bot även vid ridning, har tidigare haft paddar med vanliga lindor men tycker inte att de andast lika bra så vill göra ett försök med lindorna i stället.

men ...

är inte kombi lindan lite väl klumpig?? bättre med endast fleece lindan? vad har ni? varför har ni de??

Sv: BoT lindorna ...

Jag har bara flecce på mina BoT lindor. Det funkar jättebra att linda med o det blir inte kliumpigt.

jag rider med no bow paddar, det funkar finfint. skulle aldrig linda utan pad, vare sig det är bot eller vanlig fleece... :crazy:

För att innan jag köpte BoT fleccelindor lindade jag med vanliga fleccelindor, så de föll sig naturligt.

jag har kört med wraps innan.. men hur "varma" blir de med blow paddarna?

inte varmare än av eskadronpaddarna som jag har på frambenen. :)

ska man ha dom under ridlindor så är det no bow man ska ha, dom vanliga är för stela och pillow wraps tjocka och otympliga. no bow är riktigt bra. :bow:

Jag tycker personligen att kombilindan är skitträlig, tycker den sitter sämre, tar längre tid och blir i snitt fulare oavsett vem som lindar.

När jag jobbar använder jag bara fleecebandagen. På ryttarens begäran bara dem och inga paddar. Dock använder jag gärna padd själv.
Men jag tycker om fleecen, dem är lätta att linda, sitter mycket bra, har aldrig sett ett skav eller tryckskada av dem.

Däremot tror jag det är mer ekonomiskt att ha BoT paddar och vanliga bandage (Om man nu vill ha linda + padd) eftersom det som är ytterst slits väldigt mycket.

jaha där ser man.. då får de bli ett par sånna nästa månad då. eskadron paddarna är ju i klar över klass på bra paddar som är lätta att linda med. dom formar sig på typ samma sätt som dom el.?

provat nu ha dem ett pass, blev ju som du nämner inte de snyggaste på hästbenen, men ähh.. kan ha dessa och får väl skaffa mig paddarna sen som centaur ger tummen upp för.

ja men de paddarna jag har nu tycker inte jag att de lämpar sig till ridning då de blir mkt svett under dem. men hoppas att de andra no blow funkar bättre..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
426
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur