BoT med hals?

linzan

Trådstartare
Min häst har problem med halsmuskulaturen och lär ha detta i hela sitt liv.
BoT tkr jag har hjälpt på benen så nu tänkte jag köpa honom ett täcke med, men har inte sett några med hals!?
Finns det och hur är de då i passform och storlek?

Sv: BoT med hals?

Ja det finns, både fleecetäcke med hel hals och lösa halsar till deras andra täcken.
Passformen skiljer ju beroende på hur hästen ser ut?

Jag har ett Nättäcke med lös hals till min. Det är en welsh cob på 151 cm som normalt har 135/140 i täcke. Jag köpte 135 i BoT och det sitter jättebra! Har man däremot en smäcker häst ska man kanske gå ner en storlek.

Ja självklart beror det ju på hur hästen ser ut, men om man drar en generell jämförelse liksom. Som typ börjes egna fleecetäcken som jag aldrig sett en enda häst det ligger ok på. Eftersom min häst är fruktansvärt skavkänslig ville jag mest veta om det är okej.

Tack för era svar, då får det bli ett sådant.
Han är av den grövre modellen så jag får se om han kan ha 155 eller om jag får gå upp en storlek. Många har en tendens att sluta på halva magen

Min ena har en fleece (utan hals), hon är modell stadigare halvblod och det ligger helt okej på henne förutom att det är liiite trångt i bogen. Det är iofs nästan alla täcken på henne...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka