Bot på blöt häst

Piek

Trådstartare
Har fått ett bot täcke i födelsedags present så undrar nu om man kan lägga på det efter att hästen har duschat efter träning tex? Eller om den blivit blöt och kall över ryggen? Självklart om man torkar så gott det går innan :)

Sv: Bot på blöt häst

Det jag har hört är att produkterna kan brännas om de används när hästen är blöt...

Jag vet inte om det kanske kan bli nån slags reaktion då? Linnement tex kan ju bränna om det är blött :)

vilket bot täcke är det du har? nät och fleece borde ju inte bränna då de är gjorda för att transportera bort fukten.

Jag undrar det också.
Har nyligen köpt både nät täcket och skrittäcket och undrar också om man kan lägga det på en blöt häst....

Tänker lika som dig, jag har nättäcket och har aldrig haft problem när jag har haft det på blöt (svettig) häst. Men det är klart, paddarna, ryggvärmaren eller nått av dom tjockare täckena kanske det kan bli så med....
Fast borde det inte bli reaktion med benskydden då? Alltså dom man har på vid arbete...

jag har ryggpadden (och fleecetäcket, men har inte hunnit använda det än) och den har jag lagt på efter träning och badning då hästen är blöt. Aldrig märkt att det skulle bli ngn reaktion. Men är du orolig kan du maila till bot och fråga. Jag har frågat massor av (mer eller mindre interlligenta frågor) och de svarar alltid snabbt och med bra info. :)

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 137
Senast: Amha
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
690
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka