BoT paddar när det är varmt?

Elisha

Trådstartare
Jag tänkte på en sak.. Ni som i "vanliga fall" använder BoT t.ex. efter träning/tävling eller allmänt "hårt" arbete (jag gör det), använder ni det på (t.ex.) sommaren också, när det är varmt ute? Eftersom BoT reflekterar kroppens egna värme så borde det väl bli extra varmt eftersom hästarna redan är väldigt varma (om det nu är på sommaren), kan man linda med BoT ändå, eller blir det alldeles för varmt!? Vad säger ni?:) /Elisha, som förklarar otydligt ;)

Sv: BoT paddar när det är varmt?

Jag gör ingen skillnad på BoT-användning under året. Fast jag rider iofs aldrig med dem.

Okej :) Nej jag rider inte heller med dom, men t.ex. som nattlindor eller ute i hagen :)

har dem aldrig ute heller. bara i boxen. funkar fint trots värmeböljan. ger varken mer eller mindre effekt.

Jag har inte märkt någon negativ inverkan av värmeböljan i komb med BoT varken i stallet eller under ridning. Däremot svettas samma häst under benskydden nu när det är så varmt. Tror svaret sitter i 'tätheten', ett par benskydd med syntetfoder och plastutsida är mycket tätare än ett pat BoT-paddar med lindor över, som ju andas på ett helt annat sätt.

fälttävlansnörd skrev:
har dem aldrig ute heller. bara i boxen. funkar fint trots värmeböljan. ger varken mer eller mindre effekt.

Varför ska man inte ha dem ute? När jag precis hade köpt BoT:en skapade jag en tråd, hehe, och då vare några (två eller tre) som sa att bästa effekten av BoT var när dom var i rörelse (t.ex.i hagen) men jag vet inte :confused: ;) hehe

mina hästar får ha dem även om det är varmt ute... har även haft dem i hagen en fång och det gick det också :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 406
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 913
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn: 4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 794
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur