• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Empa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 903
E

Empa

Ska flytta min häst nu om två veckor till ett stall som har hösilage, kom plötsligt på att jag inte har vaccinerat honom. Hur fungerar vaccinet, räcker det att man vaacinerar honom en gång, flyttar honom och låter honom äta hösilage och sedan vaccinera de andra två gångerna? Eller måste han vaccineras alla tre gångerna innnan?
Tacksam för svar!

Sv: Botulism

ok, då är det alltså smartast att ta med sig hö. Hur långa intervaller är det mellan vaccinationerna?

Om jag inte kommer ihåg fel, 4-6 veckor.
Så det tar minst då 8 veckor innan du har skyddat pållen, men fråga din vet för säkerhets skull!

det jag fått höra av veterinär är att efter första sprutan skyddar en viss procent som sedan höjs efter varje spruta av grundningen.

Ok, tack för svaren! Ska försöka lösa detta på bästa sätt!

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 398
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 887
Senast: 13579vas
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Jeps
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka