Sv: Boxer....
Jag har en Boxer/grå schäfer korsning, men med VÄLDIGT mycket boxerbeteende. Han leker som en boxer väldigt mycket tassar som slår överallt och höga hopp. Han är väldigt glad och posetiv men väldigt envis också när han tycker att han har rätt.
Jag tycker inte man skall ha boxer som ren sällskapshund då dom är en väldigt intelligent ras som gärna hittar på något eget om dom inte för utlopp för sin energi och arbetsglädje.
Jag tränar blodspår med min och lite cirkuskonster, tränar med klicker och skall försöka utbilda honom till brandvanare samt att vi tränar med ett räddningshundteam.
Några sjukdommar har han inte, han är helt fri från hd/ad fel, inga allergier eller eksem. Det enda är att han har en känslig mage men det är väl för att han inte har haft det så bra förr (blivit misshandlad) och inte fått utlopp till sin energi så att han blev stressad.
Det enda nackdelen är svansen, jag förstå (jag stödjer adsolut INTE det) varför dom kuperade svansen på boxer för den går hela tiden och river ner allt som kommer i deras väg med den

, det har gått många porslinsaker här hemma så snart blir det engångstallrikar

. Han är otroligt snabbtänkt så det gäller att ligga steget före hela tiden.