• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Xider
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 719
X

Xider

Är väldigt nyfiken på denna ras, och vill veta så mkt som möjligt. Det är inte aktuellt med hundköp för tillfället men vill ha lite kött på benen. Jag vill ha en livfull hund som är "med" och som man lätt får kontakt med. Samtidigt ska hunden ha en av-knapp. Kan tänka mig att träna t.ex. lydnad och agility. Passar detta in på en boxer? Berätta gärna om era erfarenheter om rasen.

Sv: Boxer

Mina upplevelser med boxar har bara varit positivt. Jättetrevliga hundar men med stort motionsbehov. Jag tror mycket väl att man kan tävla seriöst med boxer i lydnad, men då ska man nog ha lite större portion tålamod då rasen kanske inte är gräddan av de arbetsgladaste.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 153
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 642
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 393
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Leverera valp vid 12 veckor?
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025