• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 8 401
N

Notorius

Man kan ju köpa boxgardiner med och utan fickor, men vad har man en boxgardin utan fickor till? :confused:

Sv: Boxgardin

Får de inte det ändå? Vanligast är väl att man har en med fickor och har med på tävling?

Alla kanske inte vill ha fickor på eftersom det är lätt att glömma kvar saker i fickorna och sen är dom på något mysko vis borta på morgonen! Är det kanske spöket Laban som har varit framme?

Boxgardin är först och främst för att hästen vid uppstallning inte skall bli störd eftersom det är ett evigt rännande fram och tillbaka utanför. Sedan kom de till även för att det inte skulle regna in i boxarna. Vi använde från början täcken som hängdes för.

Fickorna har tillkommit på "senare" år

Jag har inte fickor på min boxgardin, och jag valde att ha det så för att jag bara har min boxgardin för att min häst ska få vara ifred på tävling. Jag vill gärna att han ska få koppla av i lugn och ro, och sen är dom bra att ha om det är dåligt väder.

Jag har andra ställen att ha saker i, än i fickor på boxgardinen. Tycker det känns som ett lite "utsatt" ställe att lägga saker på så jag har de hellre lite mer undanskymt än så lättillgängligt.

Sen finns det dem som har det bara för att få visa upp sitt namn som står broderat på boxgardinen :angel:

Lite det jag tänkte också :p
Jag ska beställa en boxgardin, med nån ficka på och ha typ borstar i.
Bästa boxgardinen, vart får man tag på den?

Äsch då. Har ingen aning om vart jag ska lägga alla mina grejjer. Kan ju inte direkt sprida ut dem i hela stallet. Ryktlådor är bökiga. Får bli en gardin istället.

En boxgardin kan ju inte direkt användas som ett stallskåp.. Du får plats med två par lindor och lite grejs men inte mycket saker. Nördstämpel om det används hemma är jag rädd :smirk:

På en ponnyTRÄNING här så kom det ponnyer från runt om i sverige och några hade boxgardiner med gosedjur i, i vårat stall, inte äns utestall.. Moahaha nubes

Haha, dataspråk från CS(data)-nördarna i förra klassen :smirk:

Har tänkt ha borstar i där. Haha, ingen risk för 'nördstämpel' där jag står nu och dit jag ska flytta.

Jag har boxgardin med på meeting. Utan fickor och utan brodyr ;) .
Helt enkelt för att hästarna ska få ett lugnt hörn.

Men boxgardinerna är ju rätt små, har du flera stycken bredvid varandra?

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Hemmet En gång i tiden köpte jag ett gäng virkade vägghängda förvaringsfickor på IKEA (se bild från en studentlya i ett svunnet tidevarv). Hur...
Svar
9
· Visningar
770
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
493
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Svullet ben