BR Mozart!?!?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -Tingeling-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 960
T

-Tingeling-

Sadelinprovaren/makaren var ute idag och provade sadlar. :banana:

Trodde att jag hade en "lätt" häst att hitta sadel till, men tji fick jag! :(

Efter många om och men, samt lite bock från pållan:devil:, så verkade som om BR Mozart
passade pållan lika bra som den passade mig o min mor...

Dock hittar jag inte speciellt mkt information om denna sadel och efterlyser nu någon
som har en sadel av märket BR!!??!

Vad jag har förstått är det ett relativt nytt märke som inte är alltför omtalat eller spritt....

Har du hört eller vet minsta lilla, skriv!!!!!:bump: :bump: :bump:

Sv: BR Mozart!?!?!

njae, nytt och nytt vet jag väl inte, såg det första gången när jag skulle köpa sadel till min ponny... Borde vart för 8 år sedan?
Men det är inte speciellt stort här i sverige iaf. Förut sålde hästbiten i sthlm det, men jag tror de har slutat med det nu.
En häst som stod i mitt förra stall hade en sådan, permanentstoppad flatback. Var lite om en butetkopia i utformningen, och hon var jättenöjd med det. Tror att det är ett nederlänskt märke men är inte helt säker. De gör benlindor, täcken, hela kittet.

http://www.br.nl/

Senast ändrad av en moderator:

Jag var med min häst på utprovning i januari och kom hem med en BR Jos Lansink Flatback! :love: Den är helt underbar att rida i, kanske för att den passar min kropp :D , och hästen trivs ypperligt, kanske för att den passar just henne. :smirk:

Det verkar vara en bra och välgjord sadel för dom pengarna! Vi får se hur den ser ut varefter tiden går....

//Alice

Tack för era svar! :)

popeye - Det kan mycket väl stämma att det inte är ett nytt märke, dock tror jag att det inte är speciellt vanligt i Sverige då det inte finns så hiskeligt många återförsäljare av just BR sadlar. Hemsidan var är inte jätteinformativ, men tack ändå! ;)
Vet att många runt omkring här hemma i bygden har införskaffat sig hoppsadeln och är jättenöjda med den!

alice - Passformen verkar vara riktigt bra!
Pållan fick prova flera olika sadlar och hade själv lite åsikter....:crazy:

Bockade i galopparbetet med nästan varenda sadel, tills korkade matte kom på vad det var som retade upp henne!:idea:

Sto i pälsfällning gillar ej "nakna" sadlar, dvs. utan schabrak, speciellt inte om sadlarna gled fram som många av dem gjorde! :(
Problemet löstes dock lätt m en fårskinnspadd!

Dock låg BR Mozart stilla och bra, provade först m padd och sen tyckte sadelmakaren att jag skulle prova utan, jag bara asgarvade! Var tvärsäker på att hon skulle börja igen! :devil:

Men men, så fel man kan ha, hon gick som en klocka och blev riktigt rund och fin i galoppen! :love:

:banana: :banana: Finns det fler som har sett dessa sadlar, tveka inte att
dela med er av era erfarenheter!

BR är inget nytt märke, dock relativt okänt i Sverige.

Detta är en av europas största ridsportgrossister med ca 8000 artiklar i lager och katalog!!!

www.nordicequine.com

Där finner du återförsäljare som finns i Sverige idag och någon av dom kan säkert hjälpa dig och även visa dig BR's katalog :idea:

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 283
Senast: lillamy73
·
K
Utrustning Hittade ingen liknande aktuell tråd men om jag missat kanske moderatorn kan slå samman dem. Hoppas även att tråden hamnar rätt då det är... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 438
Senast: Kastanje
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 984
Utrustning Nu har den stunden kommit som jag fasat för i flera månader nu. Vi behöver investera i en ny sadel. Kunde väl vara ganska kul om man är...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka