• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gizoba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 508
G

Gizoba

Om någon har ett bra tips på en bra BH att ha på tävling så kan jag säga jag skulle bli evig tacksam!
Så trött på dyra BH:ar från sport butiker som egentligen bara är gjorda för att användas 1 timme på gymmet.
Jag får skav under armarna.Jag har en som håller in bra men resåren runt bröstkorgen sitter så hårt att jag har jobbigt att andas.
Hjälp!
Har ingen möjlighet att rida utan vilket annars är ett vanligt råd jag fått när jag frågat runt.
De flesta fungerar bra under träning, rider sällan över 4 mil på träning, även en sval 8 milare går ok men på 12 mil eller vid varmare väder får jag gå med armarna ut från kroppen ett par dagar.
:crazy:

Sv: Bra BH

Gizoba skrev:
Har ingen möjlighet att rida utan vilket annars är ett vanligt råd jag fått när jag frågat runt.

Är folk inte kloka!?! Rida många mil utan BH!!! :crazy:

Jag brukar dubbla. Både vanlig BH och sport BH. :bow: Skumpar aldeles för mycket annars.

De sport BH ar jag har är inköpta för massa år dedan, dom är i nåt slags mjukt bomulls material. Köpta på Lin*ex om jag inte mins fel. De är bättre att rida långt i när de börjar bli gamla och släpper lite i resåren.

Senast ändrad:

jag använder en som heter "stay in place" nog en sport BH men jag tycker mycket om den o jag har ganska stor byst...

Keep on Dreaming skrev:
Är folk inte kloka!?! Rida många mil utan BH!!! :crazy:

Jag brukar dubbla. Både vanlig BH och sport BH. :bow: Skumpar aldeles för mycket annars

De tipsen kommer säkert från sånna som mig som inte har så mycket att fylla ut med ;) hahahhahha

ridit tom 120 i hogengard och vet dom med både stora och små som den unkar ypperligt för... töjer sig en aning så kan vara smart att välja en stl mindre alldra hellst i omfong... inga skavsår el onda ritter mer....

Jag har inte så stor byst, b-c-kupa, och jag har en rid-BH från Hööks men jag har ändå problemet att jag får ont i brösten efter en 8-milare. Alltså inte problem med skav eller för hårt åtsittande utan att den faktiskt inte håller brösten på plats.

Kanske ska testa en sån där Hogengård...

Camilla_H skrev:
Jag har inte så stor byst, b-c-kupa, och jag har en rid-BH från Hööks men jag har ändå problemet att jag får ont i brösten efter en 8-milare. Alltså inte problem med skav eller för hårt åtsittande utan att den faktiskt inte håller brösten på plats.

Kanske ska testa en sån där Hogengård...

Samma problem här, inget jag kännt av upp tom 5 mil, men då jag red 8 milaren så jäklar vad ont det gjorde i brösten sista rundan, varje gång jag red lätt. :o Inget skav här heller, men BH var nog inte tillräckligt stabil helt enkelt.

asfaltsflickan skrev:
Skriver under på att Hogengårds BH är riktigt outstanding. Den håller mina E-kupor stadigt på plats och är ändå så bekväm att jag knappt märker att jag har den på mig. :bow:

Då ska jag nog fundera på att prova en sådann jag med. :bow: :bow:

Ulla*ed har en sportBh som man trär över huvudet ,mycket fast ,helt suverän finns i svart eller vit ..

jag har ju då aldrig ridit en 8 milare. men då ngr milare iaf, då använder jag en "vanlig" BH som går runt halsen.. funkar jätte bra för mig. men kul att tipsa o se vad andra tycker. hoppas du hittar det som passar dig!

Nu har jag ju då inga stora bröst att tala om överhuvudtaget, vilket jag tycker är ganska skönt..:rofl: Men adidas sport behå är såå skön iaf, tycker jag. Vet dock inte hur den funkar för de med större byst!

Hej,
Red i en bra BH på Göinge 8 mil, inget skav sitter ordentligt och håller brösten på plats. Har haft Hööks förut, men efter några tvättar håller den sig inte så bra. Fick lite ont på Vedema 8. Jag har köpt den nya genom en idrottsförening. Du kan hitta dem på www.newbody.se. De är små i storlekarna. Normalt har jag M, men fick byta till L.
Hälsn Lilian

Burkar vara med Helene Hogengård och sälja hennes Bh:ar och har själv ett par och rider i. Numera finns de i storlekar från 70A och upp till 95E (om hon inte utökat sortimentet de senaste dagarna :angel: ) Vi fick så mycket frågor från folk med små bystar att det blev tvunget att ta fram även till dem.

Har själv bara 80C men efter att ha provat diverse Bh:ar genom åren måste jag säga att denna är bäst. Bådee för att den är jättebred i ryggen och med dubbla tyger redan från början samt har vaderade axelband som gör att man faktiskt glömmer bort att man har den på. Alla andra har gett mig ont i magen efter någon timmes användning...

Kan bara rekommendera (och jag har inget vinstintresse utan vill bara att andra ska få det lika bekvämt)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 622
Senast: Sasse
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 816
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 825
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka