alazzi

Trådstartare
Jag har mest haft "Stay in place" och varit hur nöjd som helst med dem. Men jag har inte hittat detta märke alls i Tyskland utan jag köpte en sport BH från Triumph i ungefär samma prisklass. Klart sämre tyvärr.

Vad kan ni rekommendera för ridning? Svettas mycket så BH:n måste fungera bra.

Sv: Bra BH

Jag brukar alltid rida i sport-bh, tycker vanliga ger alldeles för lite support. Gå in i en sportaffär och prova olika modeller och märken, veva på armarna och hoppa lite så du verkligen känner om den ger det stöd du vill ha och inte skaver nån stans. Svårt att rekommendera märke eller nåt, det är så olika vad som passar.

Jag har champion, modell "top" (alltså ingen knäppning) med brottarrygg. :love: . Jag anser att den var väl värd varje krona. Trycker i hop boobisarna så att de håller sig på plats och känns inte äcklig efter att man har svettats massa. Den blir inte heller "sladdrig" efter att ha använts en gång vilket jag tycker att vissa billigare kan bli.

Jag har även en i ett silkigare material, Erica någonting. Johanson kanske? Den är okej, inget jag skulle ha en hel dag på dressyrtävling då jag inte är helt nöjd med hur det känns i axlarna (jag tror att det hamnar för mycket tyngd på axlarna eller hur jag ska uttrycka mig)efter att ha haft den under en längre/hårdare träningspass.

Hogengard av (of?) sweden. Ett nytt märke, speciellt designat för ryttare.. JÄTTEBRA! bra för korta ryttare med störra bröst eftersom de breda axelbanden går att ställa. Det är som en vanlig bh med byglar oså som en sportbehå över.

Min var så bra att den blev snodd (vem snor en BH)
ja köpte min på gbg horseshow för lite över 300

:banana:

Efter mina stay in place har jag testat Casalls och den är minst lika bra :) Stort plus för nätet i ryggen, känns svalare än sip:en.

Hogengard av (of?) sweden. Ett nytt märke, speciellt designat för ryttare.. JÄTTEBRA! bra för korta ryttare med störra bröst eftersom de breda axelbanden går att ställa. Det är som en vanlig bh med byglar oså som en sportbehå över.

Min var så bra att den blev snodd (vem snor en BH)
ja köpte min på gbg horseshow för lite över 300

:banana:

Instämmer, den är fantastisk! Håller verkligen allting riktigt stadigt på plats (och jag har mycket som kan skumpa! :p ) och är samtidigt grymt bekväm - jag har blivit så "bortskämd" att jag knappt kan ha mina vanliga BH-ar längre, går helst omkring i min Hogengård-BH hela tiden.

Kollade hemsidan nu oxå och de levererar även utomlands. :)

Japp, den är verkligen kanon! Köpte den på Gbg horseshow förra året o knappt tagit av mej den sen dess ;) Så bra att den finns i alla olika stl, då jag brukar ha mkt svårt att hitta annars! Bor bara ngr mil därifrån så vi har funderat lite på att åka dit hela stallet o shoppa loss :D

Har en Stay in place som är jättebra också. Har en Erica johansson? också, super, men lite för liten.

Det har ju precis varit en sportBH-test i en ridsporttidning, tror det var Häst För Alla...

Hogengård-BHn var inte så bra tyckte jag. Den är så lång i axelbanden tycker jag (jag är bara 152 cm lång) Men en BH som är bra är champions bh som har knäppning i ryggen. Den svarta är stadigare än den vita (nåt i tyget som gör det..) Champion finns på stadium. Den finns nog bara med knäppning i c-d kupa och större. Jag har normalt e men använder c-d för att den ska sitta riktigt tight. Jag har haft min i mer än fyra år !! och håller fortfarande lika bra!

annars brukar vanliga bh:ar med brottarrygg fungera underbart för mig, då jag inte är speciellt överförtjust i sportbh:ar.

kl

Jag har en Shockabsorber-bh som är kanon.

Den har den stora fördelen att den separerar bysten och kapslar in varje bröst i varsin kupa istället för att som många traditionella sportbh:ar bara platta till hela paketet med följd att man lätt får kvävningskänslor av att brösten håller på att mosas in mellan revbenen...

Shockabsorber finns dessutom i många storlekar och är rätt billig, typ 300:- gav jag för min.

Sedan har jag också kört med en av Triumphs "tantbhar", "Doreen" heter modellen. Hyfsat stadig och dessutom festlig struteffekt... Även den finns i många storlekar.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga... 2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
514
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka