Bra dagkräm med spf

Centaur

Trådstartare
Behöver en ny dagkräm men hittar inte något som passar. Någon som kan rekommendera en riktigt bra dagkräm?

Mina krav är att den måste ha minst spf 20, gärna mer, och solskyddet får inte vara kemisk. Den måste vara återfuktande men inte göra huden klibbig. Den måste passa känslig hud och helst vara parabenfri.
Ha bra läkande och anti age ingredienser. Funka bra under smink.

Kan även tänka mig färgad BB Cream om den inte är för tjock och finns i en väldigt ljus och kall ton.
 
La Roche-posay är en riktigt bra serie för känslig hud som jag gick rekommenderat på apoteket förra året. Finns både som vanlig ofärgad hudkräm, men också som både BB-creme och CC-CREME.
 
Kan även tänka mig färgad BB Cream om den inte är för tjock och finns i en väldigt ljus och kall ton.
Peter Thomas Roth CC cream. Spf 30.
Kladdar inte och flagar inte och är lätt att lägga på.
Dyr men dryg och superbra! Var en favorit i många tidningar förra året
Du behöver ingen kräm under. Kalla och bra toner. Jag brukar hålla utkik när det är 20% och handla på mig. ;)
En anti-aging produkt med brett SPF 30 spektrum, korrigerar hudstrukturen och hudtonen, allt i en och samma produkt. Ger lyster, skyddar huden och ger fukt. Camu Camu och arbutin ger jämnare hudton, minskar imperfektioner, fina linjer och rynkor. Produkten arbetar anti-aging, har solskydd, jämnar ut hudstrukturen complexion corrector, ger fukt och färg allt i ett. Med Arbutin och Camu Camu, en superfrukt från Amazonas som innehåller 30 gånger mer C-vitamin än en apelsin.
http://skincity.se/sv/product/3309/...pectrum-spf-30?nosto=best-seller-per-category
 
Peter Thomas Roth CC cream. Spf 30.
Kladdar inte och flagar inte och är lätt att lägga på.
Dyr men dryg och superbra! Var en favorit i många tidningar förra året
Du behöver ingen kräm under. Kalla och bra toner. Jag brukar hålla utkik när det är 20% och handla på mig. ;)
En anti-aging produkt med brett SPF 30 spektrum, korrigerar hudstrukturen och hudtonen, allt i en och samma produkt. Ger lyster, skyddar huden och ger fukt. Camu Camu och arbutin ger jämnare hudton, minskar imperfektioner, fina linjer och rynkor. Produkten arbetar anti-aging, har solskydd, jämnar ut hudstrukturen complexion corrector, ger fukt och färg allt i ett. Med Arbutin och Camu Camu, en superfrukt från Amazonas som innehåller 30 gånger mer C-vitamin än en apelsin.
http://skincity.se/sv/product/3309/...pectrum-spf-30?nosto=best-seller-per-category

Den låter ju väldigt bra men efter att ha googlat så verkar många klaga på att den är alltför gul och mörk samt väldigt tung och täckande, mer som en foundation. Vilken färg har du?
 
La Roche-posay är en riktigt bra serie för känslig hud som jag gick rekommenderat på apoteket förra året. Finns både som vanlig ofärgad hudkräm, men också som både BB-creme och CC-CREME.

De hade tyvärr kemisk solfilter, jag måste ha sk fysisk filter. Tex zink oxid.
 
Den låter ju väldigt bra men efter att ha googlat så verkar många klaga på att den är alltför gul och mörk samt väldigt tung och täckande, mer som en foundation. Vilken färg har du?
Oj, så upplever inte jag alls. Har i och för sig inte fet hy om det kan vara en faktor. Jag upplever snarare att hyn håller sig fin och smidig hela dagen och den är absolut inte täckande/foundationlik, då har man tagit för mycket. Jag tar en halv ärta som jag klappar in och stryker runt.
Jag har light to medium både sommar som vinter. Blir ju aldrig så brun i ansiktet eftersom jag har den här.
Min hy är ljus med inslag av blått = ytliga blodkärl. :)
Var utan den i ett par månader en gång eftersom snåljåpen i mig väntade på en kampanj. Det stod mig dyrt eftersom jag under tiden köpte annan, billigare skit. Som antingen fick mig att se äldre ut eller som lade sig "utanpå".
Säga vad man vill om PTR, men deras saker fungerar verkligen!
Deras rengöringsprodukter är fantastiskt dryga. Som en kompis sa som använder samma: -Man hinner ju veva armarna trötta innan de tar slut!
En flaska räcker för mig ett år.
Lycka till
 
Behöver en ny dagkräm men hittar inte något som passar. Någon som kan rekommendera en riktigt bra dagkräm?

Kan även tänka mig färgad BB Cream om den inte är för tjock och finns i en väldigt ljus och kall ton.
Jag använde Bioline Sun Defense SPF50 i Indien i november. Den var riktigt bra.

Clarins BB är SPF 25 och är bra. Allra bäst gillar jag gillar jag Luxsit men den är bara PSF 15.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
826
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 776
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Behöver tips i foundationdjungeln. Krav: -kalla toner -ska ej göra huden torr/fnasig -mellantäckande ungefär Jag har länge haft...
Svar
17
· Visningar
926
Senast: Karfitsa
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 672
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp