Bra debutant banor...

Sv: Bra debutant banor...

jo, de tyckte min häst förra året iaf. det är ju en geggig ruta mitt på en gräsmatta :p inte särskilt naturligt....

jag red inte *, kollade däremot en del på banan och den såg rätt trevlig ut...vattnet var uppenbarligen väldigt svårt, bara ca 6 st klarade det felfritt o massor vägrade ut sig, SMALhinder - landning i vattnet, typ 2 galoppsprång - SMALhinder ut ur vattnet. lite taskigt å inte ha ngn chicken way....

och i lätt klass - som jag red - var en tredjedel uteslutna, de flesta på vattnet.....
vi hade en stor kulvert ur nedförbacke med landning i vattnet
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bra debutant banor...

"Lite" häftigt byggd bana alltså... :smirk: synd
Men naturligt vatten fattas på många ställen . En "geggeig fyrkant" lär de få i tex både Kinda och åkerbo om det regnar för mycket. De får väl göra som i segersjö, drenera banan!! :D :banana:
I boxholm är det naturligt men där brukar det vara mycket fler stopp!
Men jag tror inte att naturligt/icke naturlig selar roll. Mer skugga nerförsbacke anridning. Deb banan för ponny i boxholm var lite häftig förra året tycker jag. Två vatten, båda efter g branta backar. Innan det ena vattnet var det hinder djuplandning och backe ner till vattnet. efter det andra vattnet var det en sväng och sedan direkt trappa upp. Banan var väldigt fin , men deb lite tuff...
 
Sv: Bra debutant banor...

fast kindas vatten var inte alls lika äckligt, och det ligger ju åxå i nedförbacke....
 
Sv: Bra debutant banor...

Leksands bana är ju ganska snäll (och bor du i Gävleborg är det inte så långt heller). Hofors bör du också ha nära till.
 
Sv: Bra debutant banor...

nu red ju inte jag debutant i örebro, men jag tycker iaf att banan är trevlig där :)

min hemmabana, Botkyrka, har åxå en väldigt snäll och trevlig debutant!
 
Sv: Bra debutant banor...

Phu....nu har hon debuterat på Johannesbergs bana (Väsby Ryttarsällskap). Det gick bra trots att vädergudarna inte var snälla (38 mm regn natten innan), två hinder fick strykas för B-ponny för att det var för geggigt...Men hon kom runt med två stopp och lite tidsfel - jättebra för att vara första gången. Dessutom var hon jättenöjd med sin och ponnyns insats - vilket ju gör det hela ännu roligare..Nu får vi se vilken bana vi åker till nästa gång :banana:
 
Sv: Bra debutant banor...

va kul :banana:

var samma väder förra året när jag var där....hela banan var en leråker - blä
 
Sv: Bra debutant banor...

Baståsen har som så många andra kommenterat, en väldigt trevlig debutantbana. Hofors och Leksands banor tycker jag är svårare, eller var iaf när jag tävlade. Högbo hade en väldigt trevlig och inbjudande, men den har tyvärr fått förfalla. Bollnäs har en bana, men jag har aldrig varit där.
 
Sv: Bra debutant banor...

Jag debuterade lätt klass i Bollnäs (min först ft), tyckte det var en lätt och trevlig bana. Funderar på att åka dit med storhästen i år också =)
 
Sv: Bra debutant banor...

OK, Bollnäs har ju en i Juli för ponny...Hofors är våran hemmabana - fast hon har aldrig tränat på den =), men vi har ju en fälttävlan i augusti. Leksands bana har hon tränat på för Uffe Johansson - den är trevlig.
 
Sv: Bra debutant banor...

jag håller med summer san! jag gillar alla dom banorna!
 
Sv: Bra debutant banor...

Bollnäs och Högbo har lätta banor för deb ponny! :) Lycka till!
 
Sv: Bra debutant banor...

Bra banor för debutan tycker jag att Tranemo ryttarna och Hermanstorp har
 
Sv: Bra debutant banor...

tant agda skrev:
fast kindas vatten var inte alls lika äckligt, och det ligger ju åxå i nedförbacke....

Kindas bana är enkel även för b-ponny. (en del är svåra för just b-ponnyerna). Favoritbanan för b-ponny är Vinslöv för oss i denna delen av landet. Vinslövs vatten är helt outstanding för inlärning, vattnet ligger i lätt uppförsbacke !
 
Sv: Bra debutant banor...

Hermanstorp har en jättelätt debutant bana alla kat!! dit tycker jag att ni ska åka! har själv varit där många gånger! allt flytter på perfect. trevligt folk och god mat!
 
Sv: Bra debutant banor...

FälttävlansProffset! skrev:
trevligt folk och god mat!
god? detär iallafall den dyraste tävlingsplatsen vi varit på vad gäller mat... :angel:
 
Sv: Bra debutant banor...

vaa? dyr? hur kan du tycka d? var köper ni mat nån stanns i varnligt fall? Jag tycker att det brukar vara ungefär det priset som det är i hermanstorp i alla andra klubbar! vilken klubb tycker du e biligast då?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
182
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 359
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 209
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp