Bra dressyrspö?

LLaika

Trådstartare
Jag tappade bort mitt dressyrspö för två månader sen, och jag måste verkligen ha ett nytt. Problemet är att jag inte hittar något bra. Det ska vara 90 cm och inte ha så mycket swing som nästan alla spön har. Det jag hade förut var superbra, men det har troligtvis slutat tillverkas för det finns ingenstans i hela Stockholm :( Så, tips tack! :)

Sv: Bra dressyrspö?

:rofl:

Jag har ett körspö som är bättre än alla de dressyrspön jag ridigt med

Köpte det på Bergsåkers travshop :angel:

Sluta, det här är värsta problemet för mig :rofl: Jag har verkligen letat hur mycket som helst utan att hitta något, och hur kul tror du att det är att rida med hoppspö jämt? :p ;)

Men körspön lär väl vara längre än 90 cm, eller?

Jag har köpt på Bör*es. De har i guld eller silver färgade. Jag tycker de är jätte bra, inte så mjuka och böjliga som många andra. Inte så dyra. Tror de ligger runt 60 kr.
Tror inte de finna på deras hemsida men är det så kan du nog ringa och höra om de vill skicka till dig.

Börjes hade med sig sina dressyrspön till globen, och dom var alldeles för mjuka för min smak :p

Hade de de guld och silverfärgade med sig??
För de är mycket "hårdare" och böjer sig inte så lätt och de är nog bland de kortaste dressyrspöna.

Senast ändrad:

Dom hade något blått (för mjukt), och något typ guldigt ja. Men det var inte så snyggt :angel:

Det är 97 cm utan tofsen ;)

Har ett blått hemma också som är 98 cm, ett riktigt dressyrspö, ren dynga! Varför är alla dressyrspön felbalanserade när de är lite billigare?

Älskar mitt körspö :D

Varför är alla dressyrspön felbalanserade när de är lite billigare?

jag köpte ett på börjes (under göteborghorseshow) och det kostade 25 kr om jag minns rätt..

det bästa balanserade spö jag någonsin haft.. och det gick upp i rök (nån gillade det väl lika mycket som jag..)

Men det blir så långt ju, jag vill ha 90 cm inklusiva flärpen :p Ska kanske tillägga att jag mestades skumpar runt på små c-ponnyer.

Jag gillar spön från Piskmakaren. Han gör läa spön med schwung coh fin känsla.Men jag vet inte vem som säljer hans spön i Sthlm kanske Hästbíten. Jag brukar förse mig på Globen när han säljer där. Om du googlar på Piskmakaren får du upp hans telefonnummer.

Bästa dressyrspöna hittar du på Ikea, i knippen om 50 stycken för en hundring. Det är långa kvistar (sälg?) som egentligen är till för att ha som blompinnar, men som är perfekta att ha som dressyrspön. De väger mindre än alla andra spön och har inte så mycket svikt. Dessutom kan man tappa bort dem hur mycket man vill utan att bli ledsen. Längden väljer man själv, bara att skära till!

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka