Bukefalos 28 år!

BRA elastiska lindor?

Sv: BRA elastiska lindor?

Jag röstar för Walsh, deras bandage går inte av för hackor. Riktigt bra kvalité!
Finns inne på travbutiken, dit har du ju inte alltför långt :)
 
Sv: BRA elastiska lindor?

KL

Jag använder equilines elastiska lindor med innbyggd fleece, så nöjd med dem!!! :)
 
Sv: BRA elastiska lindor?

KL

Jag använder equilines elastiska lindor med innbyggd fleece, så nöjd med dem!!! :)

Hur mycket av dem är elastiskt då? Man kan ju kanske ta bort fleecen... :confused:

Men varför köpa dyra märkeslindor och klippa sönder iofs. För jag antar att de även har "riktiga" elstiska lindor och att det var dem som nämndes tidigare i tråden? :o
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jag röstar för Walsh, deras bandage går inte av för hackor. Riktigt bra kvalité!
Finns inne på travbutiken, dit har du ju inte alltför långt :)

Jooo, jag har rätt långt till en travbana... Tycker jag iaf. :p

Var iofs i Rättvik i tisdags kväll, men det var inte öppet i butiken då. Pappa bor i Sundbyholm, jag får nog slinka in där när jag hälsar på! :D
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jag tänkte på gävles :) du kan beställa på nätet också, www.horsetack.se :) de kanske inte finns med i webshopen, men det är nog bara att skriva att du vill ha såna så skickar de, de har en suverän kundservice!
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Equiline!

Har Eskadron elastiska lindor?
Iof köper jag bara fleece så är inte så uppdaterad på det. ;)

Jag hittar inga elastiska på Equality Lines hemsida? :confused:

Lamicell finns, men det står "Ridbandage i bomull och elastik" på dem. Betyder det att det är elastiska bomullslindor, eller är det 50/50-lindor med bomulls"padd"?
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Pfiff tycker jag om man ska ha elastiska, vilket jag typ aldrig har men de jag har kommer som sagt från Pfiff och är rejälare och inte för elastiska. Finns enfärgade och jätteroliga harlekin-mönstrade - såna har jag! :D
Eller equiline fast då får man kolla att man inte tar de allra längsta som är för natt/transport-bandage, då tar det en jävla tid att linda :p
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Pfiff tycker jag om man ska ha elastiska, vilket jag typ aldrig har men de jag har kommer som sagt från Pfiff och är rejälare och inte för elastiska. Finns enfärgade och jätteroliga harlekin-mönstrade - såna har jag! :D
Eller equiline fast då får man kolla att man inte tar de allra längsta som är för natt/transport-bandage, då tar det en jävla tid att linda :p

Ah, Pfiff låter som något man kan hitta i vanliga butiker!

"Jätteroliga harlekinmönstrade" tror jag dock att jag skippar, jag är ingen "jätterolig" ryttare. :D
 
Sv: BRA elastiska lindor?

näe det är inte många som är det, bara jag :p Jag blir lite mobbad men jag överlever det, dom är så söta! :D
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Shires tycker jag är bra, de är tättvävda och lite blanka och blir inte sladdriga ens efter många tvättar.
Finns i många roliga färger, jag har bla lila och knallgula :D (men det finns såklart även vita, svarta och grå för dem som föredrar det)

Har hittat dem i flera olika butiker...inte var de dyra heller.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jag puttar upp denna tråd igen, tycker det är jättesvårt att hitta elastiska lindor i lite roligare färger än svart, marin och vit..
Använder inte folk elastiska lindor längre? eller varför är de så svåra att få tag på?
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Jag beställer mina från Tyskland. Finns bla. rött, turkost, rosa, beige, lila, grönt osv. Men de är sisådär. Använder dem inte dagligen och vet inte om de håller för det. Stadiga att linda med men blir lätt skadade av kardborren.
 
Sv: BRA elastiska lindor?

Eller så är du smart och pm:ar henne själv och frågar direkt så? :idea:
Det är ju du som vill ha reda på vad butiken heter, då får du anstränga dig lite. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Ska skaffa lindor och paddar i nån läcker färg till våren då jag ska sätta igång och träna med min pålle:laugh:. Kanske inte låter så...
Svar
12
· Visningar
4 553
Senast: svea
·
Utrustning Jag har i dagsläget ett par från equiline, 50/50 fleece/elastiskt. Sen läste jag en tråd om det inte blir ett jämnt stöd när man lindar...
Svar
8
· Visningar
1 621
Utrustning Tänkte köpa både nya paddar och nya lindor till nästa säsong så nu har jag dundermånga frågor! Paddar Vilket material/modell...
2
Svar
26
· Visningar
2 616
Hästvård Jag hade tänkt köpa Back On Track till min häst, hon har ganska stora gallor så jag tänkte att få bort dom, men vilken sorts linda ska...
Svar
19
· Visningar
1 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp