bra eller dåligt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 958
Sv: bra eller dåligt?

Jag har dressyrgjorden i konstmaterial och den är mer än nöjd med...

Vilka söta små bilder... :D

Jag har reflexerna med spänne, och är jättenöjd.

Jag har bandageunderläggen, och jag tycker att de är helt OK, och jag känner många som har benskydden och är jättenöjda!

Börjes"freaket" här då som ska svara :D

reflexer - mkt bra, anv såna till benen, sitter alltid kvar!

reflexband - har inte anv dem så mkt, men de är elastiska vilket är bra.

dressyrgjord - har ej

bandageunderlägg - nästan de enda paddarna jag anv, mkt bra. lagom tjocka, håller bra (du kan klippa i dom oxå!) lätta o smidiga att linda med. anv dessa till ridning, har tjockare till stallbandage

boots - tkr ej om gummiboots. tkr de går sönder, har istället de i neoprene vilka jag tkr är väldigt bra. kardborret på dina boots är väldigt kort, o kommer det smuts emellan går kardborret lätt upp. jag rekommenderar istället de i neoprene, där kardborret är längre och kraftigare. Håller inte i en evighet, men länge.

benkydd - har ej, men de är kraftiga o vet många som är nöjda med dem

sadelöverdrag - har ej, men det funkar nog bra som vilket annat överdrag som helst

transportgrimskaft - har ej heller, men det är "klassiskt" och inget konstigt med det

Reflexerna med spänne är precis som alla andra liknande reflexer som finns i varenda hästsportaffär, det vill säga bra.

Reflexbanden är mycket bättre än jag hade väntat mig - dels är de elastiska, dels syns de enormt bra, faktiskt bättre än de med spännen, och dels sitter kardborren som berget.

Bootsen är också helt ok. De har bara ett enkelt kardborrelås, vilket borde göra att de inte är lika hållbara som de med dubbelt. Mina har dock suttit genomgått det tuffaste testet av alla - skogsridning med medryttarpållen - och suttit kvar i både lera och skarsnö, så de är också bättre än jag trodde. :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 530
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka