Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fast vissa hästar svullnar på de områden som sprayas, så något konstig är det nog i den. Min valack fick valkar av detta medel, först trodde jag att det var fettvalkar. Men sen dök det upp flera hästar med samma symtom i samma stall, och när vi slutade med RB förvann också valkarna/svullnaderna.
Läste en artikel i Råd och Rön om fästingmedel (för hundar visserligen men de innehåller ju i stort sett samma sak) och det var en hund som ägarna använt ett visst medel på i flera år och inte märkt något, men sedan en dag var hunden som tokig och kliade upp stora sår och de fick tvätta den 5 gånger innan det blev bra, sedan slutade de givetvis med medlet och symptomen kom inte till baka.
Man skulle tydligen akta sig för medel som innehåller till exempel kattmynta och cederträ med mera.. Finns ju en del medel på marknaden för hästar som innehåller detta, tex Effol.
Gravid - 1år Tack så mycket båda två :)
Nej precis, det kändes konstigt tycker jag, men samtidigt är det så mkt som jag tycker de uttrycker konstigt...
Hundavel & Ras Angående hull så är det lite beklämmande att många är vana att se hundar i överhull. Corgi-raserna kan jag tycka ofta hålls i varierande...