Bra flughuva sökes! - akut

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 252
C

cerrox

Vart finns dom? Det kanske redan finns trådar om detta ämne, men orkar inte söka för att det är så att jag har två flughuvor från Globus, en som har öronskydd & en utan & båda har gått sönder redan & jag måste verkligen ha en till killen min. Därför är jag akut ute efter en bra som håller & som inte skaver osv, hästen ska kunna ha på sej den 18h per dygn, står inne på dagen ca 6h & får då 'lufta sej' ifrån den lite. ;) Så fram med förslag nu på bra flughuvor & pris & vart man kan köpa den, helst internetbutik. Tror inte jag kommer att åka iväg till hästaffär nu & jag behöver en fluhuva snarast! På Granngården har dom ju bara från Globus & vi har tyvärr ingen hästbutik här i närheten, men ev kommer jag åka förbi en hööks butik på lördag & hoppas då att jag hinner in & kolla, dom kanske ha någon som är bra?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Bra flughuva sökes! - akut

Bucas är helt outstanding vad gäller ALLT. :love: :love: Finns både på grangården, eko och de flesta ridsportsbutiker och kostar runt 150 spänn... :)

Va?!!! :confused: Det har jag missat, inte finns dom på Granngården, dom har bara Globus!! :( Eko åker vi nog också förbi på lördag, hoppas på att vi kan ta en sväng inom där då, men det är inte säkert. :) Hööks har inte den? Bild?

hööks har en ljusblå i lycra (?) och nät, för drygt 170:-
den ser inte vacker ut efter ett par dagar, men den håller hyfsat och gör det den ska... medryttarhästen har den dygnet runt förutom 3-4 timmar när hon är inne/rids och har inga problem av den. är dock inne på sin andra nu, efter runt 1,5 månads användning, dom töjer sig efter ett tag, men ja, hon går nog rätt hårt åt sin också... ;)

430484.jpg

Hittade denna på Hööks, undrar om det är nått att ha? 179:-
TM FLUGHUVA LYCRA
Tätslutande elastisk lycrahuva med nät. Skyddar hästens ögon mot irriterande flugor.
- Elastisk runt nacke och nos
- Dragkedja under käken
- Mjuk och tätslutande
- UV-skydd
- Flera storlekar för att passa de flesta hästar.

Låter ju bra iallafall! :) Men den ser 'varm' ut att ha på sej, ser lite lustig ut!? :confused:

La nog precis in en bild om den!? :)

den ser inte vacker ut efter ett par dagar,
Menar du att den blir skitig? ;)

Min 'misshandlar' nog sin också endel. :angel: Men inte f.. ska två st gå sönder efter knappt en månadsanvändning, alltså har max kunnat ha flughuvan i 2 veckor innan den är helt sönderpaj!? :( Så om en håller över 1.5 månad så är det ju rekord!!! :D

det var den jag nyss tipsade om! :) :D

har inte upplevt att den är varm för hästarna, tvärtom tycker "min" häst att den är riktigt skön att ha på sig. första gången var hon väldigt skeptisk, men när hon upptäckte att den höll flugorna borta blev hon mer positivti nställd... :)

den är bra tycker jag, förutom som sagt att den töjer sig med tiden, så efter ett tag blir den stor så att flugor etc kan komma innanför, och då får man ju byta...

väldigt mjuk o följsam, dragkedjan är bra och går inte upp, "min" häst har inte fått något skav av den, och inte har hon fåt tav sig den heller! :)

430560.jpg

Dom har ju denna också. Undrar hur den är? Den ser ju mer 'normal' ut, inte så stor. :p :D

T.M FLY HOOD
Heltäckande huva med öron i nät. Skyddar hästens ögon mot irriterande flugor och insekter samtidigt
som solen reflekteras.
- Mjuk teddykant
- Elastisk kardborreknäppning
- UV-skydd
- Flera storlekar för att passa de flesta hästar.

159:-

hehe, jo. nätet blir lite repigt och ja, lycran noppar sig, men funktionen finns ju kvar :)

köpte som sagt en ny härom dagen, och när jag kom till stallet och jämförde gamla o nya huvan trodde man knappt det var likadana :D

den andra bilden du la ut tycker jag ser "sämre" ut,inte lika mjuk och inte tättslutande... du kan ju aldrig få teddykanterna att ligga precis intill hästens huvud, soom med lycrahuvan.

Aha så det är en dragkedja på den, haha jag fattade inte riktigt det först även fast det stod i beskrivningen. :p :D Men det verkar bli en bättre passform på den. Man kanske skulle prova en sån. ;)

Nä det är sant att det blir nog inte samma tätslutande med den andra. Men jag vet inte, jag tycker att den där lycra huvan ser lite 'mysko' ut. Jag har ju alltid haft den modellen som den andra är av & det har ju fungerat bra & man är ju van vid den. :smirk: Men kanske dax att prova nått nytt som sagt, pållen kanske gillar den bättre. :p

Jag skickade iväg en beställning från Strömsbergsgård i helgen och fick mina grejer idag, bl.a. Horsewares flughuva. Den är beige med bruna öron och brun kant. Stl. L passade super på min häst som har stort huvud (bara vissa full träns o grimmor som funkar, har fått snegla lite åt XL ibland också..) Ord. priset tror jag var 150:- eller nåt sånt och så var det 10% rabatt för Strömsbergs har rea och 10% rabatt på många av sina produkter just nu (www.stromsbergsgard.se) . Den verkar väldigt bra och hållbar!

Tycker Bucas och Horsewares verkar vara i en klass för sig jämfört med dom där billigare. Skiljer kanske 50-100:- mot andra, men det är väl värt det. Vet inte hur det var med garantin på den från HW men Bucas är det i af 2 års garanti också!

På Granngården i Örebro har dom både Horsewares och Bucas produkter, så är du säker på att Inget av dom märkena finns på din GG ?

:o Varför 'lurade' du in mej på den sidan? Massa fiina saker där som jag vill ha ju!! :p Loggar in & kolla bankkontot. :angel: :D

Nix dom har bara Globus huvor på våran Granngården, dom kanske kan ta hem, men det frågar jag aldrig om igen, sist tog det månader innan en sak dom inte hade hemma som dom skulle beställa hem kom. :smirk:

Oj, nej då är det nog inte värt och be dom ta hem något mer då.

Som sagt så fick jag mitt paket från Strömsbergs idag, eller ja, jag hämtade ut det vid bussgodset. Det innehöll även ett Rambo Protector flugtäcke och ett Rambo Cotton Cooler. Flugtäcket verkar jättebra och Rambo CC var jätte mysigt och ser superläckert ut :love: .
Leveranstiden därifrån var inte spec. lång för mig heller. Har dom inne grejerna skickar dom nog ut det Omgående! Hon skickade ju mina prylar i går och jag hade dom redan idag. :bump:

Nä jag tänker inte be dom ta hem något mer.

Är det där 10% avdraget på priset som är satt på grejerna? Är också egentligen ute efter ett flugtäcke. ....... Men....... Det fanns ju massa fiina saker där & kontot är inte så fett just nu. :smirk: Så jag kan nog glömma det, men en flughuva är ett måste. Men ska se om jag kan sticka inom Eko eller så & se om dom har Bucas. Men undrar hur den ser ut?

newproducttest.jpg

Jag hittade bild & visst den ser ju bra ut. :) Är det verkligen 2 års garanti på fluhuvan? ;)

Min fjantiga skavhäst älskar sin bucashuva. Han har aldrig försökt ta av den, har aldrig fått minsta antydan till skav. Han går med den dygnet runt, utom när jag rider. Och jo, det är två års garanti på den vid normalt slitage. :)

Jag köpte 2 st Mark Todd-flughuvor nere i Falsterbo och dom har varit kanon! Fästes med 2 stycken kraftiga kardeborreband under ganaschen. T.o.m. min lilla köttbulle, som är expert på att ta av sig grimmor/flughuvor, har behållt sin på :p

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 725
Senast: Fille
·
C
Övr. Katt katten min åkte in akut i lördags vid middags tid, då vart han ganska så dålig, jätte slö & hade blod på snoppen, hade inte heller... 2
Svar
33
· Visningar
3 550
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka