Bra flugtäcke?

BIMM

Trådstartare
Tänkte köpa flugtäcke till hästen, nägon som köpt det billiga från Börjes? I så fall är det något att ha? Sitter det bra på ett normalt halvblod och hjälper det mot broms och annat otyg?

Sv: Bra flugtäcke?

Jag har det och jag tycker det funkar jättebra faktiskt. Bra passform. Man kan inte begära så himla mkt av det eftersom det är så billigt men jag är jättenöjd.

bellashuva.jpg

Jag har också det billiga från Börjes till ponnyn. Det är helt okej. Kardborrebanden är väl långa bara, men de är ju bara att klippa av! Tycker det är bättre än Hööks billiga från i fjol i alla fall...

Är din häst känslig för skav av sömmar ? Jag hade ett som likanr börjes med sömmar över manken och halsen..min häst skavde av halva manen, inte så skönt för honom eftersom skavet kliade och det dessutom var väldigt ful med bara en halv man.... så jag köpte ett från Domani utan sömmar kostade i och för sig lite mer men helt klart värda pengarna :) lycka till !!

Kan tillägga att minhäst fick jätte stora utslag av mygg/knott bett men att detta täcke gjort att han inte besväras alls av det längre : )

Senast ändrad av en moderator:

Nej, min häst är inte känslig för sömmarna. Hon är hälften islänning och har päls som en sådan... Så det ska mycket till innan det skaver. Nu har hon iofs mest haft Höökstäcket ett tag, men Börjestäcket är använt en del också och något skav märker jag inte av. Hon har lindrig eksem och har därför täcke, och för det hjälper det! Ingen kliad svansrot än så länge i alla fall!!

Vi har samma storlek på det flugtäcket som på de andra täckena till vår ponny. Passar bra.

Puttar upp tråden lite istället för att göra en ny

Hur sitter täcket när hästen betar? Tänker på mitt ljusblå höökstäcke från i fjol som kvävde honom nästan om jag inte knäppte upp halsens spännen... det täcket var värdelöst. Vi är tre stycken i stallet som funderar på Börjes täcke. är det värt pengarna över en sommar?

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 222
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Honey07
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 209
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka